Kategorie

Proč by inovace měla být tou nejlepší zbraní pro malé a střední podnikatele

Praha, 5. března, 2019 – Malí a střední podnikatelé to nemají dnes jednoduché. Předpisy, ekonomické změny a technologický vývoj, to vše znamená, že se pohybují v neustále se měnícím prostředí.

S menšími týmy a rozpočty jsou tak malé a středně velké firmy zřídkakdy schopné konkurovat větším rivalům.

Dnešní podnikatelské prostředí se kvapem rozvíjí a je nelítostné. Obáváme se však, že mnoho malých a středních firem si dnes dává příliš načas s posuzováním těchto změn a reaguje na ně se zpožděním. Tím firmy riskují, že ztratí schopnost řídit svou budoucnost. Musí postupovat rychle a inteligentně, aby udržely krok s měnícími se požadavky zákazníků a trhu.

Ve společnosti Ricoh Europe se snažíme lídrům malých a středních firem pomáhat, aby překonali tuto paralýzu. Vysvětlujeme jim, jak na to, když chtějí převzít kontrolu nad těmito změnami.

Změna prostředí

Dotazovali jsme se 3.300 vedoucích pracovníků malých a středních podniků ve 23 zemích a zjistili jsme, že čtvrtina z nich (24 %) očekává, že v příštích pěti letech budou prodávat zcela jiné produkty a služby.

S rostoucími požadavky zákazníků, které diktují směr těchto změn, 59 % vedoucích pracovníků MSP tvrdí, že inovace jsou v současnosti jejich hlavní prioritou. Navíc technologie hrají zásadní roli v inovačním procesu, přičemž 45 % z nich plánuje využít získané údaje k utváření a obměně produktové nabídky. Stále však existují jisté obavy. Více než polovina respondentů (59 %) požaduje přístup k lepším technologiím na pracovištích a 39 % z nich označuje komplexní regulaci za hlavní výzvu.

Správné využití technologií

Kam tedy mají MSP směřovat? Zásadní je pamatovat si, že účinnost a technologie musí jít ruku v ruce.

To jakým způsobem nějaká malá nebo střední firma přistupuje k inovacím, závisí zcela na kontextu. Může se zaměřit na vnitřní postupy a procesy pro poskytování služeb klientům nebo může vytvářet zcela nový produkt či soubor služeb. Neexistuje jediný správný nebo špatný způsob, jak inovovat. Důležité je, že firma je ochotná hledat a provádět změny. Jakmile si malí a střední podnikatelé udělají jasnější představu o tom, co pro ně inovace skutečně znamená, mohou začít plánovat své směřování do budoucnosti.

Vedle soustavné kontroly procesů by firmy měly také průběžně vyhodnocovat, jak jim technologie pomáhají při růstu podnikání. Například pohlídat si, jestli s ohledem na to, že práce mimo kancelář je stále populárnější a začíná převažovat, mají jejich zaměstnanci k dispozici nástroje potřebné pro snadnou týmovou práci, když pracují z různých pracovišť. Totéž platí pro využití výhod při nasazení technologií, které umožňují firmám plně využít potenciál talentovaných jedinců. Čím více umožní malé a střední firmy svým zaměstnancům inovovat, tím větší prostor pro růst a prosperitu získají.

Technologie podpoří budoucí udržitelnost

Technologický pokrok vede k zásadním změnám v celé řadě odvětví. Manažeři společností nám říkají, že za klíčový vliv považují zvyšování kvality, ale podstatné je i snižování nákladů na výrobu a zkracování času, než se produkty dostanou na trh.

Pokud si tedy najdou čas na přehodnocení své nabídky, je důležité, aby malé a střední firmy pečlivě zvážily, jak mohou pracovat efektivněji při zachování zdravé rovnováhy. Pokud toto vyřeší, mohou získat navrch nad konkurencí.

Dalším krokem vedoucích pracovníků malých a středních firem by mělo být zkoumání výhod zavedení inteligentnějších technologií na pracovišti, úpravy pracovních procesů s cílem zlepšit agilitu a podporovat zaměstnance v inovacích. To je jediná cesta, jak ambiciózní malé a střední firmy mohou zajistit to, že budou připraveny plnit rychle se měnící požadavky zákazníků v digitálním věku.

Autor: Edward Gower-Isaac, viceprezident úseku Business Process & Application Services,Ricoh Europe

 

O společnosti Ricoh

Ricoh svými inovativními technologiemi a službami podporuje a rozvíjí digitální pracoviště a umožňuje tak lidem efektivnější a lepší práci. Již více než 80 let společnost Ricoh inspiruje k inovacím a je významným dodavatelem systémů pro řízení dokumentů, IT služeb, řešení pro komerční a produkční tisk, digitálních kamer, fotoaparátů a produkčních zařízení.

Skupina Ricoh, s hlavním sídlem v Tokiu, působí přibližně ve 200 zemích a regionech na světě. Na konci fiskálního roku v březnu 2018 dosáhla Skupina Ricoh celosvětového obratu ve výši 2 063 miliard jenů (přibližně 19,4 miliardy USD).

www.ricoh.cz , www.ricoh.sk

 

Kontakt pro média:

Eliška Sobotková

E-mail: eliska.sobotkova@ricoh.cz    

Mobile: +420 604 297 454

 

Porovnání produktů - počet produktů k porovnání: 0SkrýtOdstranit vše

Vyberte až 3 výrobky, které si přejete porovnat.

Copyright 2019 Ricoh. Všechna práva vyhrazena.

×