Čtvrtina firem tvrdí, že nemůže zmírnit svůj dopad na životní prostředí
I přes podporu EU, pro stimulaci rozvoje společností po pandemii a zlepšení udržitelnosti, většina obchodních leaderů tvrdí, že není motivace pro zmírňování jejich vlivu na životní prostředí.
Ricoh Europe, Londýn, 30. listopad 2021 – Nový průzkum společnosti Ricoh Europe odhaluje, že každý čtvrtý leader obchodní společnosti si myslí, že jejich společnost nedokáže dosáhnout lepších výsledků v souvislosti se snižováním dopadu na životní prostředí.
Průzkum provedený společností Opinion Matters pro Ricoh Europe se zaměřil na 1 500 obchodních leaderů s rozhodovacími pravomocemi napříč celou Evropou. Poukazuje na to, že 60 % z nich se shoduje na tom, že pro řídící orgány firem neexistuje žádná motivace, která by pomohla zmírnit negativní vliv společností na životní prostředí. Současně téměř dvě třetiny z dotázaných (65 %) jsou nejisté anebo nemají prostředky pro dosažení smysluplné změny. Oproti tomu 67 % tvrdí, že jejich zaměstnancům nyní víc záleží na environmentální udržitelnosti společnosti než před pěti lety.
Zjištění naznačují, že pokud jde o zlepšení environmentálního, sociálního a podnikového řízení (ESG), vedení neví, kde začít. A to i přes výrazné úsilí ze strany EU pomoct firmám zlepšit účinnost jejich ESG včetně dostupnosti dotací a aktiv prostřednictvím projektů jako InvestEU a Digital Europe.
Jen 27 % obchodních leaderů tvrdí, že mají stanovené dlouhodobé cíle environmentální udržitelnosti – to znamená, že většina leaderů nedokázala implementovat základní plán změn. Existuje naděje, že se to brzy změní po summitu COP26, na kterém se světoví leadeři zavázali pomoct zastavit odlesňování, postupně omezit uhlí a snížit emise metanu.
Na nedostatek plánování a činů ostře poukazuje i skutečnost, že většina podniků (65 %) rozumí významu environmentální udržitelnosti pro jejich konkurenceschopnost na trhu, kde působí.
Kombinace úsilí o digitální transformaci s jasně formulovaným rámcem ESG je jedním ze způsobů, díky kterému by podniky mohly začít pozorovat výhody napříč celou jejich společností.
David Mills, generální ředitel společnosti Ricoh Europe, říká: „První krok je často tím nejtěžším při jakékoliv změně systému podnikání. Bude mnoho oblastí, kde se zlepšování činností provozu anebo produktivity překrývá s cíli ESG, takže to může být pro firmy ideální začátek. Jedním ze způsobů, který může pomoct zvýšit provozní a ESG zisky, je digitální transformace. Ta se může jevit mimořádně atraktivně vzhledem k tomu, že EU zavedla výzvy pro pomoc firmám při digitalizaci a zlepšovaní udržitelného výkonu jako součást své strategie obnovy po pandemii. Abychom dosáhli měřitelného úspěchu, vykonávání jakýchkoliv změn v rámci cílů musí doplnit jasný rámec a závazek.“
„Ve společnosti Ricoh slaďujeme naše podnikání a strategii ESG s cíli trvale udržitelného rozvoje OSN. Namísto toho, aby byly překážkou, sladění s cíli trvale udržitelného rozvoje pro zlepšení naší environmentální a sociální výkonnosti, jsou pro nás konkurenční výhodou. Tato vlna nás celkem určitě nestáhne ke dnu, ale právě naopak. Krutou realitou bude, že společnosti, které nepřispívají ke zlepšování environmentálních a společenských výsledků, budou nakonec trhem ignorované.“
|O společnosti Ricoh|
Ricoh podporuje digitální pracoviště pomocí inovativních technologií a služeb, které umožňují chytřejší práci odkudkoliv.
Se znalostmi a organizačními schopnostmi získanými během své 85leté historie je Ricoh předním poskytovatelem digitálních služeb, správy informací a tiskových a zobrazovacích řešení navržených pro podporu digitální transformace a optimalizaci výkonnosti firem.
Společnost Ricoh Group se sídlem v Tokiu má pobočky po celém světě a její produkty a služby jsou nyní k dispozici zákazníkům v přibližně 200 zemích a regionech. Ve fiskálním roce končícím březnem 2022 měla skupina Ricoh celosvětové tržby ve výši 1 758 miliard jenů (cca 14,5 miliard USD).
Pro další informace navštivte www.ricoh.cz.
© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv uváděné názvy produktů jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných společností.
Kontakt pro média:
RICOH Czech Republic s.r.o.
E-mail: marcom@ricoh.cz
Mobile: +420 702 245 128