Dvě třetiny nadřízených stále nedůvěřují zaměstnancům pracujícím na dálku
24.08.2021

Dvě třetiny nadřízených stále nedůvěřují zaměstnancům pracujícím na dálku

Přes znepokojení ohledně práce na dálku jsou zaměstnanci pracující z domu považovaní za produktivní.

Ricoh Europe, Londýn, 24. srpna 2021 – Společnost Ricoh Europe uveřejnila nový průzkum, který ukazuje, že svým zaměstnancům při práci na dálku plně důvěřuje pouze 35 % zaměstnavatelů, přičemž 39 % z respondentů poukázalo na to, že jejich lidé nepracují tak usilovně či efektivně jako v kanceláři. 

Výzkum pro Ricoh Europe vykonala společnost Opinion Matters, která oslovila 

1 500 lidí s rozhodovací pravomocí napříč celou Evropou. Ukázalo se, že mnohé společnosti zvažují návrat do kanceláří a upozorňují na to, že pandemie narušila důvěru v práci z domu.

Ubývající důvěra mezi zaměstnavateli naznačuje jejich přání, aby se po zmírnění pandemických omezení na celém kontinentě zaměstnanci raději vrátili na plný úvazek do kanceláře bez toho, aby jim dali možnost vybrat si nějakou formu kombinované práce. Přes jejich obavy a klesající důvěru, sníženou produktivitu od přechodu na práci na dálku potvrdilo jen 19 % zaměstnavatelů. Naproti tomu 57 % si myslí, že investování do flexibilní pracovní technologie je nevyhnutelné pro přilákání a udržení si talentů.

Je očividné, že hodně zaměstnanců se s úplným návratem na pracoviště neztotožňuje. A 42 % vedoucích tvrdí, že jejich týmy se návratu do kanceláře po uvolnění opatření obávají z důvodu strachu o své zdraví a bezpečnost. A nerespektování jejich obav může mít dopad nejen na morálku, ale rizikem je i ztráta kvalitních zaměstnanců.

David Mills, generální ředitel Ricoh Europe, tvrdí: „Kancelářská pracovní síla je pro úspěch našeho podnikání životně důležitá, stejně jako pro většinu společností na celém kontinentu. Kancelář nikdy nezanikne – přinejmenším proto, že je to nepochybně prostředí pro optimální produktivitu, nápady a rozvíjení vztahů s kolegy. Pro vedoucí zaměstnance je důležité mít neustále na paměti to, že práce na dálku a kombinovaná práce jsou dvě rozdílné věci. Je pochopitelné, že méně dojíždění za prací, větší pocit flexibility a důvěra manažera jsou významnými faktory, které přispívají k posilnění a inspirování personálu. A to vytváří pro lídry povinnost vytvořit co nejúspěšnější kombinovaný pracovní model.“

Nicola Downing, COO, Ricoh Europe, dodává: „I když nepochybně existují určité úlohy, které vyžadují všechny v jedné místnosti, je potřebné, aby zaměstnavatelé rozpoznali vyvíjející se požadavky talentů. To znamená vyzbrojit je nástroji pro zvýšení spolupráce, produktivity a radosti z práce bez ohledu na to, zda se rozhodnou být v kanceláři částečně anebo každý den v týdnu. Ve společnosti Ricoh Europe jsme vytvořili kombinovanou pracovní politiku, díky které se zaměstnanci mohou rozhodnout trávit 50 % času prací z domu a 50 % času v kanceláři. Jsme hrdí, že jim můžeme nabídnout tuto možnost, jelikož podporujeme rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem a chápeme její důležitost pro existující i potenciální zaměstnance při hledání moderní a flexibilní práce.“

Kliknutím na odkaz zjistíte, jak vám společnost Ricoh může pomoci podpořit vaše zaměstnance a umožnit kombinovanou práci ve vaší společnosti.

|O společnosti Ricoh|

Ricoh podporuje digitální pracoviště pomocí inovativních technologií a služeb, které umožňují chytřejší práci odkudkoliv.

Se znalostmi a organizačními schopnostmi získanými během své 85leté historie je Ricoh předním poskytovatelem digitálních služeb, správy informací a tiskových a zobrazovacích řešení navržených pro podporu digitální transformace a optimalizaci výkonnosti firem.

Společnost Ricoh Group se sídlem v Tokiu má pobočky po celém světě a její produkty a služby jsou nyní k dispozici zákazníkům v přibližně 200 zemích a regionech. Ve fiskálním roce končícím březnem 2022 měla skupina Ricoh celosvětové tržby ve výši 1 758 miliard jenů (cca 14,5 miliard USD).

Pro další informace navštivte www.ricoh.cz.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv uváděné názvy produktů jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných společností.

Kontakt pro média:

RICOH Czech Republic s.r.o.

E-mail: marcom@ricoh.cz 

Mobile: +420 702 245 128