Evropské společnosti by mohli digitální transformací dosáhnout růstu ve výši 622 miliard eur
01.12.2022

Evropské společnosti by mohli digitální transformací dosáhnout růstu ve výši 622 miliard eur

  • Tři čtvrtiny lídrů společností v rámci strategií digitální transformace redukují „nudné úkoly“.

  • Společnosti, které zavedli software pro automatizaci manuálních úkolů, zvýšili v loňském roce produktivitu o 14 %.

Ricoh Europe, Londýn, 1. prosinec 2022  – Nový průzkum, který dnes zveřejnila společnost Ricoh Europe, ukazuje, že digitální transformace by mohla v příštích pěti letech zvýšit HDP EU a Spojeného království o 3,4 %, což odpovídá růstu ve výši 622 miliard eur. 

Evropské společnosti by mohli digitální transformací dosáhnout růstu ve výši 622 miliard eur

Průzkumu provedeného jménem společnosti Ricoh Europe společností Opinium a analyzovaného společností CEBR, se zúčastnilo 6 000 pracovníků a 1 500 vedoucích pracovníků ve Velké Británii, Irsku, Francii, Německu, Itálii, Holandsku a Španělsku. Zjistili, že lídři firem si uvědomují pokles časově náročných procesů u svých zaměstnanců, přičemž 76 % z nich považuje automatizaci zdlouhavých úkolů za hlavní součást své strategie digitální transformace. 

Vzhledem k tomu, že průměrný pracovník v současné době tráví téměř třetinu (30 %) svého dne administrativními úkoly, musí společnosti urychlit své plány, pokud chtějí umožnit potřebné zvýšení produktivity a angažovanosti zaměstnanců k nastartování udržitelného růstu. 

Zaměstnanci prahnou po správných technologiích na pracovišti, které jim pomohou zefektivnit činnosti a věnovat více času plnohodnotné práci. Většina z nich (64 %) si myslí, že by své společnosti přinesli větší hodnotu, kdyby měli přístup ke správným technologiím, přičemž 78 % vítá automatizační nástroje jako prostředek ke snížení únavných úkolů.

Ti, kteří v posledním finančním roce zavedli automatizační software, zaznamenali průměrný nárůst produktivity o 14 %. To představuje významnou výhodu pro firmy, které si chtějí zachovat konkurenceschopnost na trzích vystavených stále větším turbulencím. 

Průzkum také ukazuje, že větší investice do nástrojů a systémů, které zaměstnanci vyhledávají, mohou zvýšit morálku a snížit fluktuaci. Zaměstnanci společností, které v loňském roce zavedli automatizační nástroje, jsou údajně spokojenější se svou prací a pravděpodobně zůstanou ve společnosti déle. Ve skutečnosti mezi všemi investicemi do technologií ze strany společností souviselo zavedení automatizačních nástrojů s nejnižší fluktuací zaměstnanců, která dosáhla 17 % ve srovnání s průměrem 19 % u jiných technologických možností. 

Nicola Downing, generální ředitelka společnosti Ricoh Europe, říká: „Uvolnění růstových příležitostí v hodnotě miliard eur v době, kdy mnoho firem čelí vyhlídce na ekonomickou stagnaci a klesající produktivitu, je příležitostí, kterou nelze promarnit. Je povzbudivé vidět, že vedoucí představitelé společností jsou si toho vědomi a začleňují kroky do strategií digitální transformace, aby zefektivnili práci, automatizovali klíčové procesy a omezili únavné úkoly. Musí však mnohem rychleji přejít od záměrů k činům. Zaměstnanci jsou připraveni přijmout vše, co jim automatizace může přinést - ve skutečnosti aktivně hledají zaměstnavatele, kteří by jim to poskytli. Urychlení digitální transformace a poskytnutí nástrojů, které lidem umožní vykonávat hodnotnější práci, je zásadní, mají-li si společnosti zachovat konkurenceschopnost, udržet si klíčové talenty a nastartovat udržitelný růst.“

Více informací naleznete na https://www.ricoh.cz.

|O společnosti Ricoh|

Ricoh podporuje digitální pracoviště pomocí inovativních technologií a služeb, které umožňují chytřejší práci odkudkoliv.

Se znalostmi a organizačními schopnostmi získanými během své 85leté historie je Ricoh předním poskytovatelem digitálních služeb, správy informací a tiskových a zobrazovacích řešení navržených pro podporu digitální transformace a optimalizaci výkonnosti firem.

Společnost Ricoh Group se sídlem v Tokiu má pobočky po celém světě a její produkty a služby jsou nyní k dispozici zákazníkům v přibližně 200 zemích a regionech. Ve fiskálním roce končícím březnem 2022 měla skupina Ricoh celosvětové tržby ve výši 1 758 miliard jenů (cca 14,5 miliard USD).

Pro další informace navštivte www.ricoh.cz.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv uváděné názvy produktů jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných společností.

Kontakt pro média:

RICOH Czech Republic s.r.o.

E-mail: marcom@ricoh.cz 

Mobile: +420 702 245 128