Frustrace zaměstnanců z nesprávných investic do technologií
23.02.2023

Frustrace zaměstnanců z nesprávných investic do technologií

  1. 72 % osob s rozhodovací pravomocí věří, že procesy a systémy jsou přizpůsobeny zkušenostem zaměstnanců, ale pouze 58 % zaměstnanců s tím souhlasí
  2. Průměrné náklady na nahrazení zaměstnance v EU činí 10 600 EUR

Ricoh Europe, Londýn, 23. února 2023 – Nový průzkum, který dnes zveřejnila společnost Ricoh Europe, odhaluje nesoulad mezi vnímáním zkušeností na pracovišti z pohledu zaměstnavatelů a zaměstnanců. 

Průzkumu, který pro společnost Ricoh Europe provedla společnost Opinium a analyzovala společnost CEBR, se zúčastnilo 6 000 zaměstnanců a 1 500 osob s rozhodovací pravomocí*.  Ukázalo se, že téměř tři čtvrtiny (72 %) osob s rozhodovací pravomocí tvrdí, že navrhují procesy a systémy na pracovišti s ohledem na zkušenosti zaměstnanců, ale pouze 58 % zaměstnanců souhlasí. 

Kromě toho více než třetina (36 %) zaměstnanců uvádí, že nové technologie zavedené ve společnosti nemají vliv na jejich práci. To naznačuje, že mnoho zaměstnavatelů není schopno pochopit a zohlednit potřeby svých lidí, pokud jde o digitální transformaci. V důsledku toho mohou mít investice do technologií určených ke zlepšení pracovních zkušeností dopad.

Společnosti, které nebudou jednat, by mohly ohrozit produktivitu a růst, jakož i přilákání a udržení talentů. To je obzvláště důležité, protože jeden ze tří zaměstnanců (30 %) uvádí pracovní podmínky a zkušenosti zaměstnanců jako důvod, proč zůstat u svého současného zaměstnavatele.  

Kromě toho může být nahrazení špičkových talentů pro společnosti nákladné, neboť průzkum ukazuje, že průměrné náklady na nahrazení zaměstnance v EU činí 10 600 EUR.

Využívání technologií digitálního pracovního prostředí určených ke zlepšení zkušeností zaměstnanců je však nízké. Jedna ze tří evropských společností v současné době nepoužívá software pro produktivitu a řízení projektů (32 %), automatizační software (34 %) nebo hybridní konferenční technologie (30 %), přestože zaměstnanci chtějí, aby byly nasazeny. 

Pokud chtějí zaměstnavatelé vytvořit atraktivní nabídku, jejíž součástí chtějí být i zaměstnanci, musí nejen konzultovat se svými zaměstnanci, ale také zajistit, aby zpětná vazba byla začleněna do řešení na pracovišti.

Implementace strategií a investic, které se zaměřují na lidi na pracovišti, zlepšuje pracovní zkušenosti a loajalitu zaměstnanců a zároveň umožňuje hodnotnější a efektivnější práci a lepší výsledky. Průzkum ukazuje, že mnoho zaměstnanců si je toho již velmi dobře vědomo, přičemž většina (64 %) uvádí, že by mohli přinést větší hodnotu své společnosti se správnými technologiemi a nástroji. 

Nicola Downing, generální ředitelka společnosti Ricoh Europe, říká: „Společnosti tvrdě pracují na tom, aby zajistili investice do nástrojů a technologií, které zajistí jejich růst v budoucnu a pomohou jim zůstat konkurenceschopnými. Z našeho výzkumu však vyplývá, že se jim nedaří pracovat se zaměstnanci na procesech a službách, které jim práci usnadňují, zefektivňují a v mnoha případech i zpříjemňují. Kompetentní si nemohou dovolit prokrastinovat. Bez optimálního pracovního prostředí mohou zaměstnanci začít hledat nové pracovní příležitosti.

Lidé musí být v centru každé transformace pracoviště a jejich potřeby a problémy musí být vyslyšeny a aktivně řešeny. To je nezbytné pro přilákání a udržení talentů, zvýšení produktivity spolupráce a zajištění pocitu naplnění prostřednictvím práce v celé společnosti.“

Pro více informací prosím navštivte www.ricoh-europe.com/insights.

 * Spojené království, Irsko, Francie, Německo, Itálie, Španělsko a Holandsko.

|O společnosti Ricoh|

Ricoh podporuje digitální pracoviště pomocí inovativních technologií a služeb, které umožňují chytřejší práci odkudkoliv.

Se znalostmi a organizačními schopnostmi získanými během své 85leté historie je Ricoh předním poskytovatelem digitálních služeb, správy informací a tiskových a zobrazovacích řešení navržených pro podporu digitální transformace a optimalizaci výkonnosti firem.

Společnost Ricoh Group se sídlem v Tokiu má pobočky po celém světě a její produkty a služby jsou nyní k dispozici zákazníkům v přibližně 200 zemích a regionech. Ve fiskálním roce končícím březnem 2022 měla skupina Ricoh celosvětové tržby ve výši 1 758 miliard jenů (cca 14,5 miliard USD).

Pro další informace navštivte www.ricoh.cz.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv uváděné názvy produktů jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných společností.

Kontakt pro média:

RICOH Czech Republic s.r.o.

E-mail: marcom@ricoh.cz 

Mobile: +420 702 245 128