Nedostatečné investice do hybridní práce ohrožují úspěšný návrat evropských zaměstnanců do kanceláří
23.03.2022

Nedostatečné investice do hybridní práce ohrožují úspěšný návrat evropských zaměstnanců do kanceláří

Pouze jeden z pěti úřadů má zavedenou hybridní pracovní politiku

Ricoh Europe, Londýn, 23. března 2022 – Nový průzkum ukazuje, že nedostatek plánování a investic do hybridní práce ohrožuje všeobecně úspěšný návrat do kanceláří.

Průzkum provedený společností Opinium pro Ricoh Europe se dotazoval 3 000 kancelářských zaměstnanců ve Velké Británii, Irsku, Francii, Německu, Itálii, Holandsku a Španělsku. Ukázalo se, že zůstávají opatrní při návratu do kanceláří na plný úvazek, přičemž zdůraznili význam flexibilní hybridní práce pro společnosti.

Pouze pětina (19 %) uvádí, že jejich pracoviště má zavedenou hybridní pracovní politiku. Nedostatečné technologie a nevhodné pracovní prostředí pro spolupracovníky zároveň brání realizaci vstřícnějších a flexibilnějších způsobů práce. Méně než polovina (45 %) zaznamenala nárůst komunikačních technologií v zasedací místnosti na podporu hybridní práce, zatímco téměř čtvrtina (23 %) uvedla, že se zmenšil prostor pro spolupráci v jejich kanceláři. Kromě toho se méně než třetina (32 %) domnívá, že se zvýšil bezpečný přístup k zařízením, jako jsou Smart Lockers - skříně pro vyzvednutí IT vybavení, aniž by bylo nutné se setkávat s kolegy tváří v tvář, což by mohlo způsobit značné problémy zaměstnancům, kteří se chtějí vrátit do kanceláří, a odradit je od pravidelné přítomnosti. Pokud by se problém neřešil, produktivita na pracovišti by mohla klesnout, zatímco talentovaní zaměstnanci by mohli hledat flexibilnější pracovní místo.

V době, kdy je poptávka po talentech na historickém maximu, se více než třetina zaměstnanců (36 %) cítí pod tlakem svého zaměstnavatele, aby se vrátili do kanceláře – což je 29% nárůst ve srovnání s podobnou studií provedenou v roce 2020. Téměř dvě třetiny (64 %) se domnívají, že návrat do kanceláře v roce 2022 by měl být individuální volbou, což posiluje požadavek, aby vrcholové vedení při utváření hybridních pracovních politik vyvažovalo preference zaměstnanců s potřebami společnosti. 

Nicola Downing, generální ředitelka společnosti Ricoh Europe, říká: "Poskytování správných nástrojů pro spolupráci pro vytvoření pozitivní pracovní zkušenosti pro každého, bez ohledu na to, kde se nachází, je pro zaměstnavatele životně důležité, protože omezení se uvolňují. V opačném případě hrozí vznik rozdílu ve zkušenostech mezi těmi, kteří pracují v kanceláři a těmi, kteří pracují na dálku."

Důležité je, že důvěra mezi společnostmi a jejich pracovní silou se během pandemie zlepšila. Téměř dvě třetiny (64 %) zaměstnanců si myslí, že jejich zaměstnavatelé mají větší důvěru v jejich schopnost zůstat motivovaní a produktivní při práci na dálku. To je o 23 % více ve srovnání s podobnou studií z roku 2021.

Downing dodává: "Po dvou letech opětovných restrikcí a jejich rušení se svět práce nadále vyvíjí. Zaměstnanci oprávněně očekávají, že tuto změnu v práci zavedou jejich zaměstnavatelé. Průzkum ukazuje, že zaměstnavatelé ušli dlouhou cestu při budování důvěry se svými zaměstnanci. Vytvoření pracoviště, které skutečně zahrnuje hybridní práci, je dalším důležitým krokem na této cestě. Ačkoliv existuje mnoho výhod spolupráce více lidí ve stejné místnosti, v dohledné budoucnosti tu bude hybridní práce. Investice do hybridní práce dnes je investicí do budoucnosti – zvýší produktivitu a pomůže udržet si talenty."

Více informací naleznete na https://www.ricoh.cz/

|O společnosti Ricoh|

Ricoh podporuje digitální pracoviště pomocí inovativních technologií a služeb, které umožňují chytřejší práci odkudkoliv.

Se znalostmi a organizačními schopnostmi získanými během své 85leté historie je Ricoh předním poskytovatelem digitálních služeb, správy informací a tiskových a zobrazovacích řešení navržených pro podporu digitální transformace a optimalizaci výkonnosti firem.

Společnost Ricoh Group se sídlem v Tokiu má pobočky po celém světě a její produkty a služby jsou nyní k dispozici zákazníkům v přibližně 200 zemích a regionech. Ve fiskálním roce končícím březnem 2022 měla skupina Ricoh celosvětové tržby ve výši 1 758 miliard jenů (cca 14,5 miliard USD).

Pro další informace navštivte www.ricoh.cz.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv uváděné názvy produktů jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných společností.

Kontakt pro média:

RICOH Czech Republic s.r.o.

E-mail: marcom@ricoh.cz 

Mobile: +420 702 245 128