Nekoherentní investice do technologií podkopávají motivaci zaměstnanců středně velkých firem
29.06.2021

Nekoherentní investice do technologií podkopávají motivaci zaměstnanců středně velkých firem

Ricoh Europe, Londýn, 29. června 2021Podle výzkumu, který dnes zveřejnila společnost Ricoh Europe, se zjistilo, že frustrace z technologií oslabuje morálku a angažovanost ve středně velkých firmách. Při práci z domu bojuje s pocitem nižší motivace kvůli komunikačním a technologickým problémům víc než třetina zaměstnanců (36 %) – což od srpna 2020 představuje nárůst o 16 %.

Průzkum společnosti Ricoh Europe mezi 573 evropskými kancelářskými pracovnícíky ve firmách s 251–1000 zaměstnanci odhaluje, že nesouvislé investice do technologií snižují motivaci zaměstnanců, nakolik mají problém najít si čas na plnění úloh, které jsou pro ně osobně přínosné, anebo mají vyšší hodnotu. Toto zjištění upozorňuje na riziko odchodu těch nejtalentovanějších k zaměstnavatelům, u kterých naleznou užitečnější a vhodnější digitalizované způsoby práce.

Téměř dvě třetiny zaměstnanců (65 %) si myslí, že jejich společnost digitalizovala procesy spíše napodobováním klientů anebo partnerů než na základě vlastního hodnocení potřeb. Vzhledem k důležitosti digitálních procesů zaměstnavatelů, dva z pěti respondentů průzkumu (39 %) tvrdí, že ve skutečnosti nemají čas na to, aby mohli správně komunikovat s klienty. Mezitím jen čtvrtina (26 %) tvrdí, že pro zlepšení zákaznické zkušenosti jejich zaměstnavatel investoval do vytvoření e-shopu anebo digitálních nástrojů.

Navzdory zabezpečení všech těchto nových technologií se pracovní zatížení zaměstnanců nesnížilo. Ve skutečnosti 42 % zaměstnanců uvedlo, že technologické platformy zavedené během pandemie jim množství práce spíše zvyšují. Zároveň se 34 % z nich cítí pod tlakem pracovat online déle, přičemž toto číslo oproti minulému roku stouplo o 13 %.

Přechod na práci na dálku a nové způsoby práce také odhalil obavy z narušení bezpečnosti – 45 % zaměstnanců připouští, že mají obavy z neúmyslného sdílení souborů s nesprávným příjemcem prostřednictvím nových digitálních kanálů. Současně se podobný podíl respondentů (47 %) domnívá, že jejich nadřízení používají technologii na jejich sledování při práci z domova.

David Mills, generální ředitel společnosti Ricoh Europe, říká: „Je překvapující, že po více než roce práce na dálku a při naději vyřešení této pandemické situace motivace zaměstnanců nadále klesá kvůli technologickým a komunikačním výzvám. Ale ne kvůli nedostatku snahy. Největší chybou je investování do technologie pro technologii samotnou anebo proto, že jste to viděli u partnera anebo konkurence. Prvním a nejdůležitějším krokem při jakékoliv investici do technologie je identifikace toho, co váš podnik skutečně potřebuje. Je při tom nevyhnutelné brát v úvahu perspektivu vaší pracovní síly a vašich klientů. Jen s přihlédnutím na to můžete najít technologická řešení, která vám přinesou maximální užitek.“

Klikněte sem a zjistěte, jak může společnost Ricoh pomoct podpořit vaše zaměstnance a umožnit kombinovanou práci ve vaší firmě.

|O společnosti Ricoh|

Ricoh podporuje digitální pracoviště pomocí inovativních technologií a služeb, které umožňují chytřejší práci odkudkoliv.

Se znalostmi a organizačními schopnostmi získanými během své 85leté historie je Ricoh předním poskytovatelem digitálních služeb, správy informací a tiskových a zobrazovacích řešení navržených pro podporu digitální transformace a optimalizaci výkonnosti firem.

Společnost Ricoh Group se sídlem v Tokiu má pobočky po celém světě a její produkty a služby jsou nyní k dispozici zákazníkům v přibližně 200 zemích a regionech. Ve fiskálním roce končícím březnem 2022 měla skupina Ricoh celosvětové tržby ve výši 1 758 miliard jenů (cca 14,5 miliard USD).

Pro další informace navštivte www.ricoh.cz.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv uváděné názvy produktů jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných společností.

Kontakt pro média:

RICOH Czech Republic s.r.o.

E-mail: marcom@ricoh.cz 

Mobile: +420 702 245 128