Nemáte zavedenou firemní politiku? Je mi líto, ale hybridní práce u vás selže.
05.05.2022

Nemáte zavedenou firemní politiku? Je mi líto, ale hybridní práce u vás selže.

Caroline Bright, Senior Vice President, Marketing, Ricoh Europe

Ricoh Czech Republic, Praha, 5. května 2022 - Existují určité pojmy, které okamžitě vyvolávají zvýšené emoce. Vezměme si například "hybridní práci". Ve většině případů si pod tímto pojmem zaměstnavatelé představují produktivního zaměstnance, kteří se těší zdravé rovnováze mezi pracovním a soukromým životem, a existují i zaměstnanci, kteří skutečně vidí širší souvislosti. A naopak (a poněkud nespravedlivě) může tato "politika" vyvolat vágní představy o pravidlech a omezeních.

20220505 Nemáte zavedenou firemní politiku? Je mi líto, ale hybridní práce u vás selže.

Ačkoli jeden pohled by mohl být přirovnán k dovolené v Karibiku a druhý k pobytu v deštivém počasí, oba tyto typy dovolené musí být neoddělitelně spojeny. Podpora hybridní politiky práce je pro mě samozřejmostí. Je to základní prvek pro podporu angažovanosti zaměstnanců. Zdá se však, že většina evropských firem nemá zavedenou hybridní politiku práce.

Nový průzkum zadaný společností Ricoh Europe odhalil, že z 3 000 dotázaných zaměstnanců  na celém kontinentu pouze 19 % uvedlo, že jejich pracoviště má zavedenou hybridní pracovní politiku. S ohledem na tuto skutečnost není divu, že mnoho zaměstnanců má problémy s přístupem ke správným technologiím a prostorům, když jsou v kanceláři. Méně než polovina (45 %) zaznamenala nárůst komunikačních technologií v zasedacích místnostech, které pomáhají při hybridní práci. Zároveň téměř čtvrtina (23 %) zaznamenala snížení počtu prostor pro spolupráci ve svých kancelářích. To posiluje potřebu hybridní politiky práce. Slouží také jako varování před omezeními, která na sebe některé firmy nevědomky uvalily, když se snažily povzbudit zaměstnance, aby se vrátili do kanceláře. Pokud jsou technologie, které mají zaměstnanci doma, snadno dostupné a stejně efektivní, proč chodit do kanceláře, kde by potřebné nástroje mohly být nepřístupné? Nedostatek technologií a vhodných prostor poškozuje zaměstnance a firemní kulturu. Není žádným tajemstvím, že práce v kanceláři podporuje spolupráci a inovace. Proč to ohrožovat neexistencí jasné a soudržné politiky?

Ve společnosti Ricoh se zabýváme zaváděním změn, které otevírají lidský potenciál prostřednictvím síly a možností technologií. To je založeno na našem hlubokém pochopení role technologií v procesech na pracovišti a při práci na dálku.

V rámci dlouhodobé strategie hybridní práce jsme pomohli společnosti easyJet implementovat chytřejší pracovní postupy. Začalo to komplexní platformou pracoviště pro strukturované a bezpečné rezervace stolů. Od zavedení hybridní práce s RICOH Spaces zaznamenala společnost easyJet významné pozitivní zapojení zaměstnanců, kteří ocenili větší flexibilitu. Díky tomu si může 1 500 zaměstnanců vybrat pracovní místo v blízkosti klíčových kolegů, což podporuje efektivnější spolupráci a vítá masy zaměstnanců zpět v kanceláři.

Může být lákavé zavést hybridní práci co nejrychleji. Koneckonců, nabízí to mnoho výhod - od dosažení efektivity až po přilákání nových talentů. Skutečnost je však taková, že hybridní práce bez jasných a transparentních podmínek, které zajišťuje politika společnosti, připomíná dům bez základů, který se brzy zhroutí. A slovo "kolaps" nikdy nebude mít pozitivní asociace ve světě podnikání, kde je pokrok vždy nevyhnutelný.

Jak může Ricoh pomoci vašemu podnikání uspět na své digitální cestě, zjistíte zde.

Zdroj: Caroline Bright, Senior Vice President, Marketing, Ricoh Europe, LinkedIn

|O společnosti Ricoh|

Ricoh podporuje digitální pracoviště pomocí inovativních technologií a služeb, které umožňují chytřejší práci odkudkoliv.

Se znalostmi a organizačními schopnostmi získanými během své 85leté historie je Ricoh předním poskytovatelem digitálních služeb, správy informací a tiskových a zobrazovacích řešení navržených pro podporu digitální transformace a optimalizaci výkonnosti firem.

Společnost Ricoh Group se sídlem v Tokiu má pobočky po celém světě a její produkty a služby jsou nyní k dispozici zákazníkům v přibližně 200 zemích a regionech. Ve fiskálním roce končícím březnem 2022 měla skupina Ricoh celosvětové tržby ve výši 1 758 miliard jenů (cca 14,5 miliard USD).

Pro další informace navštivte www.ricoh.cz.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv uváděné názvy produktů jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných společností.

Kontakt pro média:

RICOH Czech Republic s.r.o.

E-mail: marcom@ricoh.cz 

Mobile: +420 702 245 128