Zásady pro soubory cookie

Ricoh ke zdokonalování tohoto webu využívá nástroje na shromažďování dat, například soubory cookie. Chcete-li zjistit, jak lze tato nastavení změnit, a získat další informace o souborech cookie, klikněte sem.

Poznatky z časů lockdownu nám pomohou při návratu do kanceláře

Nicola Downing, COO Ricoh Europe

Ricoh Europe, Londýn, 16. dubna 2021 - i kdyby to nebylo jedno z mých třech přání, které by mohl splnit džin z kouzelné lampy, nemůžu se dočkat návratu do kanceláře! A až se tak stane, budu ještě větší profesionál. Všichni budeme.

Může se zdát, že od práce z doby před pandemií COVID-19 uplynula už celá věčnost. Pokud tyto zkušenosti spojíme s těmi z posledních měsíců, kdy jsme byli nuceni pracovat z domu, rýsuje se z toho slibná budoucnost. Všichni jsme pocítili to stejné: změny v obvyklé rutině, nedostatek osobních rozhovorů (které všichni potřebujeme) a pocit, že věci už nikdy nebudou takové jako předtím. Ale i v těžkých časech se vždy dají najít nějaká pozitiva.

Tady je několik poznatků z lockdownu, které si s sebou vezmu i do kanceláře:

Vzdalme se od monitoru (a pojďme se projít do parku)
Vypadá to, že s pandemií stoupl počet příležitostných, pohodových i zanícených chodců na dobře vyšlapaných chodnících každé zelenější plochy. Je to vlastně aktuální připomínka toho, abychom se do práce vydali pěšky kdykoliv je to možné. Je to také inspirace k tomu vyjít během obědové pauzy z budovy, nadýchat se čerstvého vzduchu a trošku si protáhnout tělo. Minulý měsíc se zaměstnanci společnosti Ricoh Europe zúčastnili výzvy týkající se sbírky peněz zaměřené na počet ušlých kroků. Společně jsme dvakrát oběhli celou planetu a vybrali 15 tisíc liber na výzkum Alzheimerovy nemoci. Je to důkaz toho, že velká iniciativa dokáže zaměstnance spojit, motivovat a vytvořit mezi týmy zdravou soutěživost. Kdo říká, že toto musí pominout?

Potkávejme se kdykoliv a kdekoliv
Není pochyb o tom, že osobní setkání se nedá nahradit. Nápady přicházejí rychleji, vztahy se navazují jednodušeji a ke spontánním pokrokům dochází častěji. Ale práce na dálku nám ukázala, že k podnětným setkáním nemusí docházet jen tehdy, když se potkáme v jedné místnosti. Termíny v diářích v době kombinované práce se musí přirozeně stát flexibilnějšími, protože počítač a připojení znamená, že ti v kanceláři si nebudou muset přeorganizovat celý pracovní týden kvůli harmonogramu ostatních kolegů. Zbytečně strojené způsoby práce, založené na tradici, můžeme vesele odsunout na vedlejší kolej. Samozřejmě, externí online události umožnily mnohým lidem zúčastnit se jich bez nutnosti cestovat a tím se vyhnout i negativnímu dopadu na životní prostředí spojeného s cestováním. V tomto ohledu byla obzvláště úspěšná naše série HENKAKU Live pro komerční tiskové operátory.

Neustále pečujme
Zabezpečení pohody zaměstnanců a podpora duševního zdraví patřily mezi největší a nejdůležitější výzvy, kterým podniky za poslední rok čelily. A (naštěstí) jejich pozornost v tomto ohledu bude jen růst. Případným pocitům odloučení, izolace či osamělosti se nevyhne asi nikdo z nás. To je důvodem toho, proč je po společném návratu na pracoviště nadále důležité dobíhat i zameškaný čas, ne výlučně souvisící jen s pracovními tématy. Závisí už na jednotlivcovi, zda by šlo o formální anebo pravidelné setkání. V každém případě, najít si čas a zeptat se kolegů i na něco jiného, než na pracovní záležitosti by se pro všechny lídry mělo stát samozřejmostí. Ve společnosti Ricoh Europe má personál nepřetržitý přístup k našemu programu pro pomoc zaměstnancům (Employee Assistance Programme). Tato důvěrná služba poskytuje spolehlivé informace a odborné poradenství na množství témat od každodenních záležitostí až po vážnější problémy, jako jsou finanční těžkosti, zdravotní problémy anebo pocity stresu či úzkosti. 

Kvůli podpoře duševního zdraví a rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem našich zaměstnanců jsme v celé Evropě zavedli i osvětu založenou na domácích a kancelářských službách. Je to důležitý krok, který pomáhá zabezpečit, abychom i nadále přitahovali a udrželi si ty nejlepší talenty.

Dostáváme se z jednoho z nejtěžších období moderní doby a skutečně věřím, že jako širší obchodní komunita jsme ještě soucitnější, ohleduplnější a schopnější větší podpory než na jeho začátku. Tato kapitola ještě není jednoznačně ukončená. Musí však být zásadním okamžikem pro společnosti pro to, aby odolaly a dokázaly, že jsou skutečně přizpůsobené, zodpovědné a zaměřené v první řade na lidi. 

To, kde lidi pracují, je nesmírně důležité. Vždy to tak bude. Proto bychom se měli všichni snažit dosáhnout správné rovnováhy, až se vrátíme do kanceláře.

|O společnosti Ricoh|

Ricoh svými inovativními technologiemi a službami podporuje a rozvíjí digitální pracoviště a umožňuje tak lidem efektivnější a lepší práci. Už víc než 80 let společnost Ricoh inspiruje k inovacím a je významným dodavatelem systémů pro řízení a správu dokumentů, IT služeb, komunikačních služeb, řešení pro komerční a produkční tisk, digitálních kamer, fotoaparátů a průmyslových systémů.

Skupina Ricoh, s hlavním sídlem v Tokiu působí přibližně v 200 zemích a regionech na světě. Na konci fiskálního roku 2020 dosáhla Skupina Ricoh celosvětový obrat ve výši 2 008 miliard jenů (přibližně 18,5 miliard USD).

© 2020 RICOH COMPANY, LTD. Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv uváděné názvy produktů jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných společností.