Práce na dálku jako standard
24.06.2020

Práce na dálku jako standard

David Mills, CEO, Ricoh Europe
Ricoh Europe, Londýn, 7. května 2020 – Posledních pár týdnů bylo skutečným testem naší šikovnosti, přizpůsobivosti a vytrvalosti.
Práce na dálku jako standard
Věci, které jsme zvyklý běžně dělat, se změnily. Osobně stále čekám, až každý víkend uvidím naživo fotbalové zápasy. Podobně jako mnozí jsem akceptoval práci na dálku jako „nový standard“. Zahlédnout během videohovorů v pozadí děti kolegů už není tak zvláštní, jako to bylo před šesti týdny – je to vítaným uvolněním.
Zjistit, jak nejlépe pracovat z domu, nebylo bez problémů. Dobrou zprávou ale je, že se učíme hodně o tom, co je potřebné k tomu, aby podniky fungovaly co možná nejnormálněji bez ohledu na okolnosti.
Na jedné straně společnosti, které nadále pociťují vysokou poptávku po produktech a službách, musí investovat do podpory svých lidí. Bez správné technologie na udržení pracovních sil na dálku jednoduše nemůžou naplnit očekávání zákazníků. Na druhou stranu je důležité, aby cíl firmy nebyl odsunutý na vedlejší kolej. Zaměstnanci a společnost totiž nyní více než jindy předtím pozorně sledují, jak se obnovují podmínky.

Set nástrojů pro práci na dálku

I když je hromadná práce na dálku něčím novým, technologie zaměřené na spolupráci nejsou novinkou. Náš průzkum Budoucnost práce zjistil, že 78 % zaměstnanců očekává, že jim zaměstnavatelé poskytnou nástroje, které jim umožní spolupráci bez ohledu na to, kde se nachází.

V nedávných týdnech našly tyto technologie svoje skutečné uplatnění. Existuje nespočetné množství možností - od uznávaných aplikací jako jsou Slack a Zoom, po rozvíjející se technologie jako třeba Spatial, které umožňují uživatelům dělat konferenční hovory podporující AR (Augmented Reality) rozšířenou realitu. Úspěch těchto nástrojů spočívá v jedné kvalitě – v jednoduchosti používání. Jsou intuitivní a pohotové. Umožňují kolegům spolupracovat na stejné obrazovce a na jednom stejném dokumentu bez ohledu na používané zařízení, operační systém nebo lokalitu.
V těchto náročných časech jsme také svědky nadšené adaptace na umělou inteligenci. Při správném používaní může podnikům pomoci s udržením jejich provozu v případě, že dojde k narušení standardních pracovních postupů. Pro automatizaci opakujících se administrativně náročných úloh je tato technologie neocenitelná.

Ustupovat a zároveň zůstávat

Ale nemůžeme stále točit koly jen pro dobro produktivity podnikání. Společnosti musí mít na zřeteli vyšší záměry.

Ve společnosti Ricoh stále vynakládáme úsilí, abychom měli pozitivní vliv na místní komunitu. Pomohlo to posilnit našeho ducha a smysl pro týmovou práci i když jsme od sebe navzájem vzdálení.
Jedním z příkladů je opětovné spuštění nástroje Printed Memories s výzkumem Alzheimerovy choroby UK (Alzheimer’s Research UK). Nová webová stránka je optimalizovaná i pro mobilní telefony a umožňuje lidem posílat osobní fotografické pohlednice svým blízkým v rámci celé Evropy, což jim pomáhá zůstat v kontaktu. Stojí to pouze 1 libru, přičemž celý výtěžek jde na charitu podporující lidi postižené demencí.

Chopit se podnikání jako za běžných okolností

Nepochybně nás čeká náročná cesta. Ale investování do lidí a technologií, které jim pomůžou při práci, tuto cestu ulehčí. Každopádně, nejlepší způsob, jak prosperovat během této nové éry práce na dálku, je jednoduchý: upřednostňujte své lidi. Zvýší to motivaci zaměstnanců, posilní spolupráci a udrží morálku na vysoké úrovni. Toto jsou životně důležité věci, díky kterým fungují firmy bez problémů, ať je situace jakákoliv.

Klikněte sem a zjistěte, jak může společnost Ricoh pomoci udržet vaše zaměstnance ve spojení díky řešením pro práci na dálku.

|O společnosti Ricoh|

Ricoh podporuje digitální pracoviště pomocí inovativních technologií a služeb, které umožňují chytřejší práci odkudkoliv.

Se znalostmi a organizačními schopnostmi získanými během své 85leté historie je Ricoh předním poskytovatelem digitálních služeb, správy informací a tiskových a zobrazovacích řešení navržených pro podporu digitální transformace a optimalizaci výkonnosti firem.

Společnost Ricoh Group se sídlem v Tokiu má pobočky po celém světě a její produkty a služby jsou nyní k dispozici zákazníkům v přibližně 200 zemích a regionech. Ve fiskálním roce končícím březnem 2022 měla skupina Ricoh celosvětové tržby ve výši 1 758 miliard jenů (cca 14,5 miliard USD).

Pro další informace navštivte www.ricoh.cz.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv uváděné názvy produktů jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných společností.

Kontakt pro média:

RICOH Czech Republic s.r.o.

E-mail: marcom@ricoh.cz 

Mobile: +420 702 245 128