Problémy s prací na dálku jsou překážkou na cestě k úspěchu pro středně velké podniky
08.12.2020

Problémy s prací na dálku jsou překážkou na cestě k úspěchu pro středně velké podniky

Téměř třetina evropských zaměstnanců ve středně velkých firmách se při práci na dálku kvůli problémům s technologiemi cítí neangažovaně a nemotivovaně.

Ricoh Europe, Londýn, 8. prosince 2020 – Podle průzkumu, který si objednala společnost Ricoh, produktivitu, morálku a schopnost sloužit klientům v evropských středně velkých firmách narušují technologické problémy.

Tento výzkum zkoumal zkušenosti s prací na dálku u 632 evropských kancelářských zaměstnanců během pandemie koronaviru ve firmách s 250 až 999 zaměstnanci. Zjistilo se, že tyto společnosti se nedokážou přizpůsobit výzvám práce na dálku, a proto se nedostatečně připravují na budoucí úspěchy.

V období, kdy je kontinuita podnikání klíčem k zachování solventnosti, 24 % zaměstnanců tvrdí, že při práci na dálku nemají nástroje potřebné k tomu, aby klientům odevzdali výsledky. Kromě toho 27 % z nich tvrdí, že jim chybějí nástroje, které při práci mimo kancelář potřebují pro spolupráci s kolegy.

Výzvy spojené s prací na dálku mají taktéž vliv na bezpečnost a dodržování předpisů: 27 % zaměstnanců uvádí, že dodržování firemních postupů je při práci na dálku náročné, protože zavedená technologie jim to neumožňuje. To by mohlo mít vážné důsledky pro firmy, které musí dodržovat soulad procesů specifických pro dané odvětví anebo rozsáhlejší legislativní požadavky, jako je například GDPR.

Zaměstnancům se nedaří získat potřebnou podporu při problémech s technologiemi, přičemž 30 % hlásí těžkosti při komunikaci se svými IT týmy, které jsou příliš zaneprázdněné.

Frustrace z technologií a neschopnost efektivně spolupracovat se následně odrážejí na morálce a pohodě personálu. Téměř třetina zaměstnanců (31 %) tvrdí, že kvůli komunikačním a technologickým problémům se při práci na dálku cítí nemotivovaně a neangažovaně. Tyto problémy zasahují i do rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem zaměstnanců tím, že 42 % z nich odpracuje víc hodin v porovnání s tím, když pracují primárně z kanceláře.

David Mills, generální ředitel Ricoh Europe, říká: „Není pochyb o tom, že v současnosti mnoho firem funguje na bázi „režimu přežití“. Ale když jste přitlačeni ke zdi, přísloví, že „musíte pracovat chytřeji, ne tvrději“ je na místě. I kdyby jen zlomek pracovních sil čelil problémům, může to mít významný dopad na celý podnik. Cesta vpřed je jasná: identifikovat a vyřešit tyto technologicky orientované problémy týkající se spolupráce s kolegy a dodržování firemních postupů. Neřešení potřeb zaměstnanců při práci na dálku by mohlo zmařit mnoho dalších dlouhodobých cílů. Je to o rovnováze, protože jen podniky, které dokážou udržet v pohybu všechny kolečka současně, můžou pokračovat v cestě k dlouhodobému úspěchu.“

Stáhněte si naši zprávu zaměřenou na středně velké podniky: Průzkumy Ricoh.

|O společnosti Ricoh|

Ricoh podporuje digitální pracoviště pomocí inovativních technologií a služeb, které umožňují chytřejší práci odkudkoliv.

Se znalostmi a organizačními schopnostmi získanými během své 85leté historie je Ricoh předním poskytovatelem digitálních služeb, správy informací a tiskových a zobrazovacích řešení navržených pro podporu digitální transformace a optimalizaci výkonnosti firem.

Společnost Ricoh Group se sídlem v Tokiu má pobočky po celém světě a její produkty a služby jsou nyní k dispozici zákazníkům v přibližně 200 zemích a regionech. Ve fiskálním roce končícím březnem 2022 měla skupina Ricoh celosvětové tržby ve výši 1 758 miliard jenů (cca 14,5 miliard USD).

Pro další informace navštivte www.ricoh.cz.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv uváděné názvy produktů jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných společností.

Kontakt pro média:

RICOH Czech Republic s.r.o.

E-mail: marcom@ricoh.cz 

Mobile: +420 702 245 128