Zásady pro soubory cookie

Ricoh ke zdokonalování tohoto webu využívá nástroje na shromažďování dat, například soubory cookie. Chcete-li zjistit, jak lze tato nastavení změnit, a získat další informace o souborech cookie, klikněte sem.

Problémy s prací na dálku jsou překážkou na cestě k úspěchu pro středně velké podniky

Téměř třetina evropských zaměstnanců ve středně velkých firmách se při práci na dálku kvůli problémům s technologiemi cítí neangažovaně a nemotivovaně.

Ricoh Europe, Londýn, 8. prosince 2020 – Podle průzkumu, který si objednala společnost Ricoh, produktivitu, morálku a schopnost sloužit klientům v evropských středně velkých firmách narušují technologické problémy.

Tento výzkum zkoumal zkušenosti s prací na dálku u 632 evropských kancelářských zaměstnanců během pandemie koronaviru ve firmách s 250 až 999 zaměstnanci. Zjistilo se, že tyto společnosti se nedokážou přizpůsobit výzvám práce na dálku, a proto se nedostatečně připravují na budoucí úspěchy.

V období, kdy je kontinuita podnikání klíčem k zachování solventnosti, 24 % zaměstnanců tvrdí, že při práci na dálku nemají nástroje potřebné k tomu, aby klientům odevzdali výsledky. Kromě toho 27 % z nich tvrdí, že jim chybějí nástroje, které při práci mimo kancelář potřebují pro spolupráci s kolegy.

Výzvy spojené s prací na dálku mají taktéž vliv na bezpečnost a dodržování předpisů: 27 % zaměstnanců uvádí, že dodržování firemních postupů je při práci na dálku náročné, protože zavedená technologie jim to neumožňuje. To by mohlo mít vážné důsledky pro firmy, které musí dodržovat soulad procesů specifických pro dané odvětví anebo rozsáhlejší legislativní požadavky, jako je například GDPR.

Zaměstnancům se nedaří získat potřebnou podporu při problémech s technologiemi, přičemž 30 % hlásí těžkosti při komunikaci se svými IT týmy, které jsou příliš zaneprázdněné.

Frustrace z technologií a neschopnost efektivně spolupracovat se následně odrážejí na morálce a pohodě personálu. Téměř třetina zaměstnanců (31 %) tvrdí, že kvůli komunikačním a technologickým problémům se při práci na dálku cítí nemotivovaně a neangažovaně. Tyto problémy zasahují i do rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem zaměstnanců tím, že 42 % z nich odpracuje víc hodin v porovnání s tím, když pracují primárně z kanceláře.

David Mills, generální ředitel Ricoh Europe, říká: „Není pochyb o tom, že v současnosti mnoho firem funguje na bázi „režimu přežití“. Ale když jste přitlačeni ke zdi, přísloví, že „musíte pracovat chytřeji, ne tvrději“ je na místě. I kdyby jen zlomek pracovních sil čelil problémům, může to mít významný dopad na celý podnik. Cesta vpřed je jasná: identifikovat a vyřešit tyto technologicky orientované problémy týkající se spolupráce s kolegy a dodržování firemních postupů. Neřešení potřeb zaměstnanců při práci na dálku by mohlo zmařit mnoho dalších dlouhodobých cílů. Je to o rovnováze, protože jen podniky, které dokážou udržet v pohybu všechny kolečka současně, můžou pokračovat v cestě k dlouhodobému úspěchu.“

Stáhněte si naši zprávu zaměřenou na středně velké podniky: Průzkumy Ricoh.

|O společnosti Ricoh|

Ricoh svými inovativními technologiemi a službami podporuje a rozvíjí digitální pracoviště a umožňuje tak lidem efektivnější a lepší práci. Už víc než 80 let společnost Ricoh inspiruje k inovacím a je významným dodavatelem systémů pro řízení a správu dokumentů, IT služeb, komunikačních služeb, řešení pro komerční a produkční tisk, digitálních kamer, fotoaparátů a průmyslových systémů.

Skupina Ricoh, s hlavním sídlem v Tokiu působí přibližně v 200 zemích a regionech na světě. Na konci fiskálního roku 2020 dosáhla Skupina Ricoh celosvětový obrat ve výši 2 008 miliard jenů (přibližně 18,5 miliard USD).

© 2020 RICOH COMPANY, LTD. Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv uváděné názvy produktů jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných společností.