Proč jsou kreativita a pocit naplnění v práci klíčem ke zvýšení spokojenosti zaměstnanců
Nicola Downing, generální ředitelka společnosti Ricoh Europe, Ricoh Europe

Ano, existuje mnoho důvodů, proč zaměstnanci mohou právě teď přemýšlet o zelenějších trávnících, nebo se cítit sklesle - jedním z nich je nedostatek odpovědných zaměstnavatelů, kteří by se angažovali v agendě ESG. Nový průzkum zadaný společností Ricoh Europe však ukazuje, že pouze 4 % zaměstnanců tvrdí, že v práci dělají „nezbytné minimum“, což naznačuje, že „tichý útěk“ není problém.
Náš průzkum zahrnoval 6 000 zaměstnanců ve Velké Británii, Irsku, Francii, Německu, Itálii, Holandsku a Španělsku. Ukázalo se, že 82 % se v práci označuje za „angažované“ a 65 % uvádí, že je práce baví. Navzdory této zjevné spokojenosti však stále existují překážky. Dvě třetiny (64 %) uvedly, že by je práce bavila více, kdyby měli prostor pro kreativní úkoly. To poukazuje na nedostatek naplňující práce jako důvod, proč někteří z nich pokukují po únikovém východu. Kromě toho náš průzkum ukázal, že téměř polovina zaměstnanců (44 %) je připravena změnit zaměstnání, pokud se objeví „správná nabídka“. Vzhledem k tomuto způsobu myšlení, nemluvě o frustraci a obtížích způsobených krizí životních nákladů, je potřeba vyslyšet sílící volání po kreativnější, naplňující a smysluplnější práci.
Téměř dvě pětiny (39 %) dne zaměstnance zabírají administrativa nebo překonávání technologických problémů. To znamená, že týmy mají méně času soustředit se na projekty, které přinášejí hodnotu. Bez opatření a posunu k zajímavějším typům práce mohou společnosti u svých zaměstnanců potlačit pocit ambicí a odhodlání. To jen zvyšuje atraktivitu zaměstnavatelů, kteří nabízejí modernější řešení a více se zaměřují na lidi.
Bez ohledu na to, co slyšíte nebo čtete, evropští pracovníci se „neodhlašují“. Hledají však projekty, které jsou smysluplné a přinášejí smysluplné výsledky.
Míč je jasně na straně rozhodovacích orgánů společností. Musí najít způsob, jak rozvíjet prostředí, ve kterém je prioritou uspokojivá práce a profesní kariéra. Začíná to poskytnutím nástrojů potřebných k odstranění zbytečné administrativy, kde automatizace může udělat většinu (nebo dokonce všechnu) těžkou práci. Nedostatečné systémy musí být odsunuty do zapomnění firemní historie. A konečně, musí existovat skutečné a neochvějné odhodlání zaměřit se na úlohy, které inspirují a umožňují zaměstnancům být nejlepšími možnými tvůrci. Jinak hrozí, že se společnosti dostanou na titulní stránky novin ze špatných důvodů.
Více informací o našem průzkumu zaměřeném na zlepšení zaměstnanecké zkušenosti naleznete zde.
Zdroj: Nicola Downing, generální ředitelka společnosti Ricoh Europe, LinkedIn
|O společnosti Ricoh|
Ricoh podporuje digitální pracoviště pomocí inovativních technologií a služeb, které umožňují chytřejší práci odkudkoliv.
Se znalostmi a organizačními schopnostmi získanými během své 85leté historie je Ricoh předním poskytovatelem digitálních služeb, správy informací a tiskových a zobrazovacích řešení navržených pro podporu digitální transformace a optimalizaci výkonnosti firem.
Společnost Ricoh Group se sídlem v Tokiu má pobočky po celém světě a její produkty a služby jsou nyní k dispozici zákazníkům v přibližně 200 zemích a regionech. Ve fiskálním roce končícím březnem 2022 měla skupina Ricoh celosvětové tržby ve výši 1 758 miliard jenů (cca 14,5 miliard USD).
Pro další informace navštivte www.ricoh.cz.
© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv uváděné názvy produktů jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných společností.
Kontakt pro média:
RICOH Czech Republic s.r.o.
E-mail: marcom@ricoh.cz
Mobile: +420 702 245 128