Proč lze hybridní prací vyhrát anebo prohrát boj o talenty
28.10.2021

Proč lze hybridní prací vyhrát anebo prohrát boj o talenty

Nicola Downing, COO, Ricoh EuropeRicoh Europe, Londýn, 28. října 2021 - Všechny společnosti fungují na jednoduchém principu: jsou jen tak dobré, jak dobří jsou jejich zaměstnanci. A aby si udrželi náskok před konkurencí, potřebují ve svých řadách ty nejlepší lidi. A nejjasněji na to poukázala pandemie.

Proč lze hybridní prací vyhrát anebo prohrát boj o talenty

Tento názor však nesdílelo mnoho zaměstnanců, kteří nevídanou rychlostí ukončují své pracovní poměry, což si vysloužilo přívlastek „masové výpovědi“. Pro některé byl navíc čas trávený prací z domu příležitostí přehodnotit svou kariéru a pustit se do něčeho nového. Rozhodnutí dát výpověď ale pro většinu zaměstnanců přímo souviselo s negativní zkušeností v práci během pandemie.

Průzkum společnosti Ricoh Europe odhaluje, že 65 % zaměstnavatelů svým zaměstnancům při práci na dálku v plné míře nedůvěřuje. Tento nedostatek důvěry téměř určitě přispívá k tomu, že zaměstnanci se rozhlížejí po vhodnějším zaměstnaní. Velkou úlohu sehrává i technologie. Více než třetina zaměstnanců se v práci kvůli technologickým problémům necítí být motivovaná a angažovaná. Slabé technologické zázemí neovlivňuje jen morálku, ale i produktivitu. Ve skutečnosti existuje značný nepoměr mezi vnímáním každodenní práce zaměstnavatelem 

a realitou, které čelí jejich zaměstnanci. Zaměstnanci si nejvíce stěžují na to, že jsou zahlcení úlohami s nízkou hodnotou a administrativou, která jim brání dělat hodnotnější činnosti. Tento pocit frustrace mnozí nadřízení přehlížejí anebo podceňují. 

Někteří obchodní lídři si uvědomili, že pro přilákání talentů je důležitá nabídka hybridní práce. Od začátku pandemie počet pracovních míst na dálku vzrostl o 190 %. Ale pokud se někteří této výzvy chopili, velká část podnikatelského světa má před sebou ještě dlouhou cestu. Výzvou pro zaměstnavatele je, že nemohou mít jednotný přístup k hybridní práci, protože ne každý zaměstnanec chce to stejné. Například se říká, že mladší lidé upřednostňují práci z kanceláře. A naopak zaměstnanci, kteří mají rodičovské povinnosti, upřednostňují práci z domu. Potvrzuje to i výzkum BBC, který zjistil, že většina žen si myslí, že práce z domu jim pomůže v práci postupovat.

Aby zaměstnavatelé předešli tomu, že odradí současné anebo budoucí zaměstnance, musí jejich politika hybridní práce odrážet tuto rozmanitost.

Ve společnosti Ricoh Europe jsme vytvořili hybridní pracovní politiku, která zaměstnancům dává možnost rozhodnout se strávit polovinu času prací z domu 

a polovinu v kanceláři. Cílem této politiky je umožnit našim zaměstnancům najít správnou rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem, ale i přilákat potenciální zaměstnance, kteří hledají moderní a flexibilní práci.

Firmy zohledňující kulturu a respektující reálné situace pracovního života se těší z kreativnějších, produktivnějších a motivovanějších zaměstnanců. A je o mnoho pravděpodobnější, že šťastnější a kreativnější zaměstnanci udělají pro vaše klienty něco navíc. Takže je to zároveň prospěšné pro lepší udržení si zaměstnanců i klientů.

Kancelář nikdy nezanikne a ani by neměla. Je a vždy bude tím nejlepším prostředím pro spolupráci, nápady a rozvíjení vztahů s kolegy. Hybridní práce proto zabezpečuje zaměstnancům to nejlepší z obou světů.

Poskytnout zaměstnancům příležitost vytvořit si „nový stereotyp“ je životně důležité pro jejich pozitivní zkušenost a setrvání. Tím však boj o talenty nekončí. Existuje druhá, a možná křehčí rovnováha, které je třeba dosáhnout, a tou je podpora inkluzivní kultury pro zaměstnance, aby mohli spolupracovat odkudkoli. Pokud se kvůli rozdílům v technologických možnostech zaměstnanci cítí být trestaní za práci z domu anebo z kanceláře, potom se riziko „masových výpovědí“ opět obnoví.

Náš nejnovější průzkum zjistil, že jen 36 % zaměstnavatelů poskytlo zaměstnancům nástroje a technologie, které potřebují pro podporu produktivity odkudkoli. Kromě toho jsme zjistili, že jen 27 % nadřízených věří, že jejich společnost se vrátí k pětidennímu pracovnímu týdnu v nejbližších 12 měsících, což ještě víc prohlubuje jejich nedostatečné investice do hybridních pracovních nástrojů.

Se správným technologickým partnerem je vybavení zaměstnanců potřebnými nástroji vlastně velmi jednoduché. Klíčem je upozornit lidi s rozhodujícími pravomocemi na to, že je důležité zabezpečit, aby se jejich zaměstnanci cítili jako součást jednoho týmu. Měli by pamatovat na to, že když pro ně zabezpečí technologii, která je posouvá vpřed, zvyšuje se tím nejen jejich produktivita, ale i loajalita a zároveň tím k sobě lákají ty nejlepší potenciální talenty.

V současné situaci bude možné talenty buď získat, anebo ztratit, kvůli hybridním pracovním politikám. Na cestě na vrchol si musí firmy uvědomit, že flexibilita 

a efektivní technologie jsou klíčovými kousky ve skládačce produktivní hybridní práce.

Zdroj: Nicola Downing, COO, Ricoh Europe, LinkedIn

|O společnosti Ricoh|

Ricoh podporuje digitální pracoviště pomocí inovativních technologií a služeb, které umožňují chytřejší práci odkudkoliv.

Se znalostmi a organizačními schopnostmi získanými během své 85leté historie je Ricoh předním poskytovatelem digitálních služeb, správy informací a tiskových a zobrazovacích řešení navržených pro podporu digitální transformace a optimalizaci výkonnosti firem.

Společnost Ricoh Group se sídlem v Tokiu má pobočky po celém světě a její produkty a služby jsou nyní k dispozici zákazníkům v přibližně 200 zemích a regionech. Ve fiskálním roce končícím březnem 2022 měla skupina Ricoh celosvětové tržby ve výši 1 758 miliard jenů (cca 14,5 miliard USD).

Pro další informace navštivte www.ricoh.cz.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv uváděné názvy produktů jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných společností.

Kontakt pro média:

RICOH Czech Republic s.r.o.

E-mail: marcom@ricoh.cz 

Mobile: +420 702 245 128