Proč musíme na blahobyt zaměstnanců více než jen myslet
23.07.2020

Proč musíme na blahobyt zaměstnanců více než jen myslet

Nicola Downing, COO, Ricoh Europe
V posledních několika letech se téma duševního zdraví ocitlo ve středu pozornosti – i když velmi opožděně. Je to důležité (a historicky trochu tabu) téma, které se naštěstí stalo součástí každodenních rozhovorů, vládních politik a podnikových programů. Přidružené skupiny, linky pomoci a webové stránky jsou také běžnější. Ale svět podnikání musí dělat víc. Klíčovou výzvou je, aby vedoucí představitelé společností převzali zodpovědnost za odstraňování tabu a opětovně potvrdili skutečnost, že problémy duševního zdraví by se měly brát stejně vážně jako problémy fyzické.
Why worker wellbeing needs to be much more than just 'front of mind'
Zaručit, aby blahobyt zaměstnanců zůstal prioritou v rámci všech společností – a aby neskončil jen při planých slibech anebo u pouhé myšlenky - je samozřejmě běh na dlouhou trať. Ale je to cesta. Tento závazek a skutečná podpora zaměstnanců se dá dokázat jen prokazatelným a proaktivním konáním.
Nikdo není osvobozený od potenciálních pocitů deprese, izolace a osamělosti. Tyto pocity se nevyhýbají lidem podle věku, úlohy anebo pozice v rámci obchodní hierarchie. Nevyhýbají se nikomu. A omezení pohybu to přirozeně zhoršuje. Podle údajů společnosti Nuffield Health každý čtvrtý člověk pracující z domu tvrdí, že je těžké zvládnout problémy s osamělostí a izolací. Virtuální společenské události, pravidelné kontroly a inkluzívní střetnutí určitě pomáhají. Tipy na cvičení, pobyt na čerstvém vzduchu a výměna e-mailů za telefonáty jsou dalšími malými, ale rozumnými taktikami. Avšak podpora, kterou nabízejí zaměstnavatelé, musí být formalizovaná, dostupná a jasná.

Ve společnosti Ricoh Europe jsme spustili množství iniciativ a programů pro podporu kolegů.

  • Naše služba Digital GP poskytuje zaměstnancům přístup k lékařovi 24 hodin denně prostřednictvím hlasového anebo video hovoru. Lékař může zkontrolovat příznaky a poskytnout okamžitou odpověď. Schůzky s lékařem jsou obvykle k dispozici do dvou hodin s tím, že lékařské předpisy jsou doručené následující den. Služba založená na aplikaci obsahuje zdravotnického asistenta COVID-19, který dokáže rozpoznat potenciální příznaky a navrhnout další možné kroky.
  • Headspace je služba zavedená minulý rok. Umožňuje zaměstnancům dát si pauzu, odpojit se a opět nabít energii, aby zvládali stres a zlepšili svou duševní pohodu. Headspace je aplikace navrhnutá k výuce meditace tak, aby uživatelé mohli meditovat kdykoliv a kdekoliv chtějí. Obsah aplikace je velmi komplexní, takže je vhodný pro všechny bez ohledu na to, ve které fázi na cestě k meditaci se nacházejí.
  • Zaměstnancům též poskytujeme nepřetržitý přístup k našemu programu Employee Assistance Programme. Tato důvěrná služba umožňuje kolegům přístup k spolehlivým informacím a odbornému poradenství na různá témata, od každodenních záležitostí až po vážnější problémy, jako jsou finanční starosti, zdravotní problémy anebo pocity stresu či úzkosti
I když tyto a mnohé další nabízené možnosti jsou skvělé, nikdy nebudou dostatečnou náhradou za soucitného a empatického manažera anebo kolegu. Ne všichni sdílejí stejné dovednosti a pohled na věc - to je v pořádku a přispívá to k rozmanité a všestranné pracovní síle. Všichni bychom však měli mít schopnost naslouchat a podporovat lidi okolo nás, ať už ve fyzickém anebo virtuálním prostředí.

|O společnosti Ricoh|

Ricoh podporuje digitální pracoviště pomocí inovativních technologií a služeb, které umožňují chytřejší práci odkudkoliv.

Se znalostmi a organizačními schopnostmi získanými během své 85leté historie je Ricoh předním poskytovatelem digitálních služeb, správy informací a tiskových a zobrazovacích řešení navržených pro podporu digitální transformace a optimalizaci výkonnosti firem.

Společnost Ricoh Group se sídlem v Tokiu má pobočky po celém světě a její produkty a služby jsou nyní k dispozici zákazníkům v přibližně 200 zemích a regionech. Ve fiskálním roce končícím březnem 2022 měla skupina Ricoh celosvětové tržby ve výši 1 758 miliard jenů (cca 14,5 miliard USD).

Pro další informace navštivte www.ricoh.cz.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv uváděné názvy produktů jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných společností.

Kontakt pro média:

RICOH Czech Republic s.r.o.

E-mail: marcom@ricoh.cz 

Mobile: +420 702 245 128