Proč si zaměstnanci potřásají virtuální rukou s příchozím robotem
08.07.2022

Proč si zaměstnanci potřásají virtuální rukou s příchozím robotem

Caroline Bright, viceprezidentka pro marketing, Ricoh Europe

Ricoh Europe, Londýn, 8. července 2022 -  Snadno ovlivnitelní fanoušci sci-fi trháků z minulých let by nyní mohli očekávat, že si podají ruku s robotickými kolegy. Zde, v roce 2022, je však jasný nedostatek kyborgů, s nimiž by bylo možné diskutovat o víkendových plánech po práci.

.

20220708 Proč si zaměstnanci potřásají virtuální rukou s příchozím robotem

Realita je taková, že zaměstnanci se příchodu robotů obávají mnohem méně než v posledních letech. Proč? Protože na rozdíl od minulosti stále více vnímají automatizaci jako prostředek k tomu, aby byli šťastnější a produktivnější.

Šéfové a zaměstnanci obecně vnímají hodnotu technologií a automatizace – pokud jsou efektivně implementovány – jako uvolnění času na provádění hodnotnějších a ziskových úkolů. No neřekli byste ano výměně nudného a opakujícího se za kreativní a obohacující?

Chuť zaměstnanců k automatizaci však není uspokojena.

Nejnovější průzkum zadaný společností Ricoh Europe ukazuje, že pouze 11 % zaměstnanců má přístup k nástrojům pro automatizaci pracovních postupů. K nesouladům dochází u 69 % respondentů, kteří tvrdí, že automatizace procesů zlepšuje jejich práci. Mezitím 44 % respondentů nehlásí žádnou změnu v investicích své společnosti do nástrojů pro automatizaci úkolů nebo procesů za poslední rok, a to navzdory skutečnosti, že megatrend digitální transformace nevyhnutelně nabírá na síle. Potenciální zabiják morálky zaměstnanců, o tom není pochyb.

Ve Ricohe věříme, že kreativní práce a přidaná hodnota je to, co dělá práci skutečně naplňující – ať už je to práce v rámci společnosti Ricoh nebo způsob, jakým podporujeme naše zákazníky. Naplnění je pro nás pocit získaný z úspěchu a seberozvoje, v důsledku plnění opravdu zajímavých úkolů. Proto je naplnění prostřednictvím práce ústředním bodem naší vize pro rok 2036 – rok, kdy společnost Ricoh završí sto let v čele inovací na pracovišti.

Jak ukazuje náš průzkum, většina zaměstnanců věří, že digitalizace procesů zlepšuje jejich práci, zatímco administrativní zátěž, nedostatek kancelářských rezervačních systémů a nedostatečná technologie pracovních postupů jim brání v pocitu naplnění. To vytváří jasnou poptávku po automatizaci technologií a procesů – výzvu, na kterou jsme ve společnosti Ricohu mnohokrát reagovali

Není žádným tajemstvím, že automatizace představuje skvělou příležitost pro osoby s rozhodovací pravomocí ke zlepšení zkušeností zaměstnanců. Může inspirovat lidi, aby pomohli omladit zklamané kolegy a více se zapojili do své práce. Koneckonců zaměstnanecká „nuda“ je přeci skutečná. Zároveň díky automatizaci mohou zákazníci profitovat z rychlejší a spolehlivější služby, což zvyšuje pravděpodobnost jejich udržení. Šéfové si již nemohou dovolit ignorovat toho „slona“ v místnosti zvaného „automatizace“. 

Vše se vrací k naplnění prostřednictvím práce. Koneckonců, pocit spokojenosti s neuspokojivou technologií a těžkopádnými manuálními procesy je stejně pravděpodobný jako mimozemská invaze.

Zde se dozvíte, jak může společnost Ricoh pomoci vašemu podnikání uspět na digitální cestě.

Zdroj: Caroline Bright, SVP Marketing, Ricoh Europe, LinkedIn

|O společnosti Ricoh|

Ricoh podporuje digitální pracoviště pomocí inovativních technologií a služeb, které umožňují chytřejší práci odkudkoliv.

Se znalostmi a organizačními schopnostmi získanými během své 85leté historie je Ricoh předním poskytovatelem digitálních služeb, správy informací a tiskových a zobrazovacích řešení navržených pro podporu digitální transformace a optimalizaci výkonnosti firem.

Společnost Ricoh Group se sídlem v Tokiu má pobočky po celém světě a její produkty a služby jsou nyní k dispozici zákazníkům v přibližně 200 zemích a regionech. Ve fiskálním roce končícím březnem 2022 měla skupina Ricoh celosvětové tržby ve výši 1 758 miliard jenů (cca 14,5 miliard USD).

Pro další informace navštivte www.ricoh.cz.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv uváděné názvy produktů jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných společností.

Kontakt pro média:

RICOH Czech Republic s.r.o.

E-mail: marcom@ricoh.cz 

Mobile: +420 702 245 128