Zaměstnanci firem považují digitalizaci za klíčovou pro růst
12.09.2017

Zaměstnanci firem považují digitalizaci za klíčovou pro růst

Praha, 12. září, 2017 – Zaměstnanci v Evropě volají po inovativních technologiích a digitálních řešeních, které mají zvýšit produktivitu jejich práce, vyplývá z výsledků průzkumu, který zadala společnost Ricoh Europe.
Více než třetina si myslí, že jejich firmy do pěti let zkrachují, pokud nedojde ke změnám.
Ricoh-Digital-workspaces-web-banner
Podle studie se 65 % z 3 600 dotazovaných pracujících domnívá, že automatizace jim umožní zvýšit produktivitu práce. Až 52 % z nich souhlasí, že umělá inteligence bude mít pozitivní vliv na plnění jejich pracovních úkolů.

Zaměstnanci považují vyřizování elektronické pošty (41 %) a schůzky (37 %) za největší každodenní mrhání času – a to dokonce větší než dojíždění (29 %). Neuvěřitelných 98 % respondentů je přesvědčeno o potenciálu nových technologií v tom smyslu, že jim pomohou pracovat výkonněji a jednodušeji. Tím rozumí bezprostřední, okamžitý přístup k datům (44 %), možnost častěji pracovat z domova (42 %) a snížení počtu opakovaných úkonů (41 %).

 „To, co slyšíme od zaměstnanců, odráží makroekonomické problémy, které trápí vlády po celém světě. Příliš velkou část jejich pracovního dne zabírají úkony, které by mohly být automatizované nebo zjednodušené. Když se tento promarněný čas uvolní a lidé budou moci díky technologiím pracovat racionálněji a snadněji, budou se moci zaměřit na to, jak svým firmám přinášet skutečné hodnoty.” dodává Javier Diez-Aguirre, Vice President Corporate Marketing, Ricoh Europe.

Zaměstnanci se obávají, že nedostatečné investice do technologií na pracovištích dříve či později způsobí problémy. Až 36 % respondentů se domnívá, že pokud nedojde k investicím, jejich firma do pěti let zkrachuje, a co víc, 46 % z dotazovaných si myslí, že jejich konkurenti již mají v technologiích náskok.

Studie také odhalila, že zaměstnancům zřejmě vadí i motivace managementu k investování. Celkem 72 % z nich se totiž domnívá, že vedení pořizuje nové vybavení a technologie pouze za účelem snižování nákladů, nikoli proto, aby jim usnadnili práci.

„Ti, kteří ve firmách rozhodují, by měli přijmout holistický čili celostní náhled na náklady vynaložené na klíčové procesy firmy, a to v dlouhodobém horizontu. Osekáním investic sice uvolní krátkodobý kapitál, ale výhody plynoucí ze zvýšené produktivity jsou příslibem vysokých výnosů v letech následujících,” dodává Diez-Aguirre.

Více se dozvíte na www.ricoh-europe.com/thoughtleadership.

|O společnosti Ricoh|

Ricoh podporuje digitální pracoviště pomocí inovativních technologií a služeb, které umožňují chytřejší práci odkudkoliv.

Se znalostmi a organizačními schopnostmi získanými během své 85leté historie je Ricoh předním poskytovatelem digitálních služeb, správy informací a tiskových a zobrazovacích řešení navržených pro podporu digitální transformace a optimalizaci výkonnosti firem.

Společnost Ricoh Group se sídlem v Tokiu má pobočky po celém světě a její produkty a služby jsou nyní k dispozici zákazníkům v přibližně 200 zemích a regionech. Ve fiskálním roce končícím březnem 2022 měla skupina Ricoh celosvětové tržby ve výši 1 758 miliard jenů (cca 14,5 miliard USD).

Pro další informace navštivte www.ricoh.cz.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv uváděné názvy produktů jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných společností.

Kontakt pro média:

RICOH Czech Republic s.r.o.

E-mail: marcom@ricoh.cz 

Mobile: +420 702 245 128