Technické nedostatky narušují firemní kulturu středně velkých firem
Ricoh Europe, Londýn, 18. února 2021 – Podle nového průzkumu, který si objednala společnost Ricoh Europe, podprůměrné technologické zkušenosti během pandemie narušily firemní kulturu ve středně velkých firmách.
Průzkum nahlíží na zkušenosti s prací na dálku během pandemie 632 evropských kancelářských zaměstnanců ve firmách s 250 až 999 zaměstnanci. Odhaluje, že zaměstnanci pociťují nátlak na to, aby byli při práci na dálku víc online. Navzdory tomu pociťují problém zůstat motivovaný a chybí jim pocit přátelství, které zažívali v kanceláři.
Jasná komunikace a zdravé pracovní vztahy jsou základem podpory firemní kultury. Avšak 42 % zaměstnanců uvádí, že jejich firemní kultura utrpěla tím, že týmy začaly pracovat na dálku kvůli omezením v souvislosti s koronavirem. Slabé komunikační technologie si vybírají svou daň i na spolupráci. Pro třetinu (31 %) zaměstnanců je těžké cítit se motivovaní a angažovaní při práci na dálku kvůli komunikačním a technologickým problémům, zatímco dvě třetiny (65 %) říkají, že jim chybí bezprostřední spolupráce s kolegy z očí do očí.
Důsledkem výzev při práci na dálku je i stres zaměstnanců. Téměř třetina (30 %) zaměstnanců tvrdí, že pociťovali nátlak ze strany zaměstnavatelů, aby byli při práci na dálku více online. Podobně je na tom 31 % zaměstnanců, kteří se cítí při práci na dálku vystresovanější kvůli vnějším faktorům, jako jsou například rodinné povinnosti.
Zaměstnanci očekávají, že společnosti podpoří jejich potřebu pro osobní pracovní zkušenosti, přičemž 67 % z nich věří své společnosti, že po pandemii bude otevřenější flexibilní práci. Některé společnosti už začaly připravovat kancelář pro případný návrat: 77 % pracovníků uvádí, že jejich zaměstnavatelé zavedli strategie pro zajištění bezpečného návratu do kanceláře po ukončení pandemie. Ale jen 53 % zaměstnanců cítí, že jejich zaměstnavatel s nimi pravidelně konzultuje jejich pocity a obavy ohledně vytvoření bezpečného pracoviště.
Nicola Downing, COO Ricoh Europe, komentuje: „Rok 2020 byl pro každého rokem přizpůsobování se a naší kolektivní odolnosti je třeba tleskat. Ale to by nemělo podnikům bránit v dalším zdokonalovaní a zlepšovaní pracovních zkušeností. Je potřebné se zaměřit na lepší spojování lidí, ať už pracují z domova, nebi v kanceláři. Díky správným technologiím je spolupráce a propojení bezproblémové, čímž se překlenují společenské propasti. A konec konců, jen málo věcí může nahradit pracovní šum v těsné blízkosti vašich kolegů. Proto je nevyhnutelné zajistit, aby byly kanceláře inteligentní a bezpečné. Konzultace se zaměstnanci také přispějí k vytvoření této důležité pozitivní kultury.“
Stáhněte si naši zprávu určenou pro střední podniky na adrese https://www.ricoh.cz/novinky-akce/ricoh-vyzkumy.