Tisk jako rozhodující strategický přínos pro růst a inovace firem
Praha, 19. června 2018 – Evropské podnikatelské špičky označují nové tiskové technologie jako klíčový faktor pro pružné a inovativní podnikání.
Dvě třetiny firem tvrdí, že bez nových převratných technologií v tisku do roku 2023 začnou zaostávat za konkurencí
Podle nového průzkumu Ricoh Europe, většina z 3150 respondentů, kteří rozhodují o směřování svých firem, uvádí, že výhody plynoucí z pružného (77%) a inovativního přístupu (69%) v podnikání jsou rozhodujícím faktorem pro nákup a investice do nových technologií.
Výsledky výzkumu dále ukazují, že nové formy tisku se již staly rozhodující součástí úspěšné strategie řízení špičkových podniků. Výzkum rovněž ukázal, že 69 % respondentů se domnívá, že tisk jim pomůže zvýšit tržby, a 67 % z nich věří, že bude příčinou a zdrojem konkurenční výhody. Mnozí manažeři již podpořili toto své přesvědčení finančně: 51 % již investovalo do nové tiskové technologie a dalších 36 % tak plánuje učinit v průběhu příštích pěti let.
Stephen Palmer, generální ředitel společnosti Ricoh Czech Republic a Slovakia, uvádí: „Často opakované tvrzení, že »tisk je mrtvý«, je naprosto zavádějící. Nové tiskové technologie pomáhají firmám zásadně proměňovat jejich interní postupy. Ve zdravotnictví poskytují farmaceutickým společnostem výrobu 3D tištěných protetických končetin, a to na míru konkrétním pacientům. Maloobchodníci vyrábějí obuv a tisknout originální návrhy na zakázku, snižují tak nadbytečné zásoby. V oblasti školství si studenti mohou kupovat personalizované učebnice dle vlastních požadavků, což vede ke snižování nákladů a zvýšení kvality vzdělávání.“
Firmy upřednostňují technologie tisku v oblastech, které se přímo týkají potřeb zákazníků. Největší díl investic dosud obdržela od vedoucích pracovníků oddělení marketingu (79 %), vývoje produktů (79 %) a výroby (76 %). Stejně tak potřeba rychlejšího vývoje produktů (80 %) a možnost přesunout výrobu blíže ke konečnému uživateli (69 %) vedly k investicím do aditivní výroby ve snaze vyjít vstříc požadavkům spotřebitelů na rychlost a personalizaci.
„Nové technologie tisku umožňují firmám prohlubovat vztahy se zákazníky, reagovat rychleji na jejich očekávání a nabízet osobnější zkušenost. Podle studie si 78 % dotazovaných myslí, že tisk je nedílným prvkem procesu budování a udržení důvěry zákazníků. Z výsledků dotazníku vyplývá, že bez dynamického a osobního přístupu, jaký nové technologie tisku umožňují, budou firmy v budoucnu bojovat o zachování své konkurenceschopnosti.“ dodává Palmer.