Tři oblasti, ve kterých umělá inteligence může skutečně prospět vašemu pracovišti
25.10.2017

Tři oblasti, ve kterých umělá inteligence může skutečně prospět vašemu pracovišti

Praha 25. října, 2017 – Z jedné části výzkumu, který zadala společnost Ricoh, bylo zjištěno, že evropští zaměstnanci chtějí efektivnější a inteligentnější práci a očekávají, že jim to pomůže zvýšit jejich produktivitu.
ui
Z jedné části výzkumu, který zadala společnost Ricoh, jsme zjistili, že evropští zaměstnanci chtějí efektivnější a inteligentnější práci a očekávají, že jim to pomůže zvýšit jejich produktivitu. Přibližně 41 % z nich stojí o snížení počtu opakujících se úkolů a více než třetina (36 %) volá po automatizaci administrativních úkonů.

S novými technologiemi se zaměstnanci mohou stát skutečně výkonným motorem firmy, zvládnou díky nim více a umocní se jejich schopnosti. Když se na umělou inteligenci podíváte touto optikou, uvidíte některé reálné obchodní výhody.

V následujících třech oblastech já osobně vidím určitou formu umělé inteligence, která bude mít již brzy velký dopad na naše pracoviště:
1) Kontaktní centrum pro zákazníky, které pracuje se systémem UI (Artificial intelligence – umělá inteligence)
Zásadní výhoda, kterou lidský mozek stále nad stroji má, je empatie. Ta je důvodem, proč lidé budou vždy hrát rozhodující roli při kontaktu a vzájemné komunikaci se zákazníky.

Stroje ovšem můžeme použít k lepšímu vybavení týmu zákaznických služeb. Výhody, které to přinese při zpracovávání velkého množství dat nebo okamžitého vyhledávání záznamů, jsou zřejmé a nezměřitelné. Rozhodovací proces (který napodobuje lidskou inteligenci) umožní stanovit priority u příchozích hovorů nebo přesměrovat zákazníka tam, kam potřebuje bez zdlouhavých a otravných instrukcí typu „stiskněte 1 pro…“

Příchozí hovory (nebo e-maily) bude v podnikovém call centru přijímat a zpracovávat počítač a zjistí, kam je volajícího potřeba odkázat.
2) Robotický obchodní zástupce
Komunikující roboti (chatbots) už v oblasti služeb pro zákazníky pěkně čeří vodu, ale co na úseku prodeje?

Několik značek už experimentuje s tím, jak je lze využít k vyřizování dotazů zákazníků, které nejsou naléhavé. Pokud neznáte termín chatbots, jde o komunikující software, napodobující lidskou konverzaci na webových stránkách nebo sociálních platformách. Vzpomeňte si na ta malá vyskakovací okénka, které se objeví na monitoru, když si třeba rezervujete dovolenou: „Dobrý den, já jsem Charlie, vidím, že už jste tu nějakou chvíli strávil. Mohu pro vás něco udělat?“ Charlie ale není člověk. 

Ve spotřebitelské sféře by mohla najít užitek aplikace pro něco tak jednoduchého, jako je objednávka pizzy, a to třeba prostřednictvím chatové služby, jako je Facebook Messenger. A nechat si ji doručit až do domu.

Staples zapojil strojové učení do automatizace procesu objednávání a zaučuje armádu komunikačních robotů, kteří se zpětně učí z vlastních rozhovorů, které vedou se zákazníky. Ve chvíli, kdy je požadavek klienta příliš složitý, systém ho předá k vyřízení člověku. Jaký to má význam? V čem spočívá ta přidaná hodnota? Ulevíte svým prodejcům od provádění interakcí/úkolů s nižší hodnotou, a ti se budou moci zaměřit na složitější problémy a věnovat větší pozornost zákazníkům a jejich potřebám.
3) Podpora umělé inteligence (UI) pro spolupráci
Spolupráce pracovních sil je základem úspěšného podniku. Vzhledem k tomu, že jejich vzájemné interakce jsou složitější a složitější, vést efektivně písemné záznamy a udržovat přehled o workflow je stále těžší. A právě toho se může chopit UI, ulehčit všem uživatelům od rutiny a připravit jim cestu k vyšší produktivitě práce.

Interaktivní tabule od Ricohu jsou takovým příkladem umělé inteligence v akci. Vysoce interaktivní nástroj s podporou kognitivních funkcí využívá technologii IBM’s Watson a je tak aktivním účastníkem meetingů. Technologie analýzy v reálném čase pomáhá při řízení diskusí, takže týmy pracují efektivněji tím, že daleko rychleji dospějí k lepším a erudovaným rozhodnutím.

Použití těchto aplikací s umělou inteligencí je cestou k rozvoji a posílení digitálních pracovišť. Na technologie bychom měli pohlížet jako na nástroj, který nám pomáhá, nikoli jako na něco, co nás zdržuje nebo nahradí.

|O společnosti Ricoh|

Ricoh podporuje digitální pracoviště pomocí inovativních technologií a služeb, které umožňují chytřejší práci odkudkoliv.

Se znalostmi a organizačními schopnostmi získanými během své 85leté historie je Ricoh předním poskytovatelem digitálních služeb, správy informací a tiskových a zobrazovacích řešení navržených pro podporu digitální transformace a optimalizaci výkonnosti firem.

Společnost Ricoh Group se sídlem v Tokiu má pobočky po celém světě a její produkty a služby jsou nyní k dispozici zákazníkům v přibližně 200 zemích a regionech. Ve fiskálním roce končícím březnem 2022 měla skupina Ricoh celosvětové tržby ve výši 1 758 miliard jenů (cca 14,5 miliard USD).

Pro další informace navštivte www.ricoh.cz.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv uváděné názvy produktů jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných společností.

Kontakt pro média:

RICOH Czech Republic s.r.o.

E-mail: marcom@ricoh.cz 

Mobile: +420 702 245 128