Všechno zlé může být i trochu zelené
07.07.2020

Všechno zlé může být i trochu zelené

Nicola Downing, COO, Ricoh Europe

Ricoh Europe, Londýn, 7. července 2020 – Jak říká staré přísloví, obrázek vydá za tisíc slov. Od hrdosti při promoci po radost z rodinné dovolené. Obrázky to vždy vystihnou.

Nedávno mě zasáhlo, když jsem viděla fotografii indického Taj Mahalu absolutně bez smogu. Jeho změna v posledních měsících ukazuje, jak moc náš negativní dopad na životní prostředí poklesl, když se svět zastavil. Příběhy, jako je tento, najdete po celém světě. Ve skutečnosti došlo mezinárodně k 20% poklesu poptávky po elektřině. Snížení znečištění Země bylo patrné dokonce i z vesmíru.
Všechno zlé může být i trochu zelené
Vzhledem k tomu, že se omezení po celém světě postupně zmírňují, nemůžeme si nechat ujít tuto příležitost k rozvoji udržitelnosti. Prostě se nemůžeme vrátit ke starým způsobům. Zde uvádím, jakou může hrát roli firma při realizaci ekologicky udržitelnější budoucnosti pro všechny:

Podporovat environmentálně odpovědné pracovní vzorce

Smíšená práce je rychlá a umožňuje zaměstnancům flexibilnější rozhodování o tom, jak, kdy a kde pracují. Kombinace práce na dálku a z kanceláře má mnoho přínosů pro efektivitu a rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem. A také to má skvělý přínos pro udržitelnost. S použitím správných technologií doma, nemusíte absolvovat dlouhé dojíždění do práce, které je spojené s nadměrným přetížením silnic nebo systému veřejné dopravy. Práce na dálku také podporuje efektivnější využití energie v kancelářích, které již nemusí zvládat požadavky celé pracovní síly.

Sladit technologie s cíli udržitelného rozvoje

Mnoho podniků podniklo první kroky ke snížení své uhlíkové stopy přihlášením se k cílům OSN pro udržitelný rozvoj (SDGs). Společnost Ricoh se zavázala snížit emise skleníkových plynů o 63 % do roku 2030. Podepsali jsme také prohlášení podpořené Globální dohodou OSN, která naléhá na vlády, aby sladily ekonomickou pomoc spojenou s pandemií Covid-19 a snahy o obnovu s nejnovějšími poznatky vědy o klimatu.

Abychom však dosáhli těchto ambiciózních cílů, musíme technologickou strategii sladit s potřebami udržitelnosti. To může vyžadovat přehodnocení způsobu nasazení infrastruktury, znovuobjevení kritických podnikových procesů a zjednodušení dosahování produktivity, spolupráce a kreativity bez nutnosti cestování.
Zahrnutí energeticky úsporného hardwaru a softwaru, které redukuje plýtvání, také dává smysl. Nakonec, pokud nejste udržitelný podnik, nejste konkurenceschopný podnik.

Zapojte své lidi

Nikdy nebylo snazší spojit se a komunikovat. Také nikdy nebylo důležitější zapojit své lidi do cesty k udržitelnosti. Ve skutečnosti je to něco, co zaměstnanci vyžadují – dvě třetiny (65 %) evropských pracovníků očekávají, že jejich zaměstnavatelé budou přispívat k řešení problémů, jako je změna klimatu. Vysvětlením toho, proč podnikáte kroky k tomu, abyste byli zelenější a povzbuzovali lidi k zapojení, jim může pomoci cítit se součástí úspěchu a posílit angažovanost zaměstnanců.

Jsem hrdá na to, jak se moji kolegové vrhli na tolik užitečných činností, od ochrany lesů po vyčištění pláže až po podporu našeho evropského partnerství s Alzheimer's Research. Snad nejpůsobivější je, že v minulém fiskálním roce strávili zaměstnanci společnosti Ricoh více než 52 000 hodin dobrovolnými činnostmi.

Co dál?

Jak se svět podnikání restartuje a přetváří se, bude ještě větší přehled o udržitelnosti podniků. Budoucnost je vždy nejistá, ale jedna věc je jistá – podniky, které se nezapojí do podpory udržitelnosti, neobstojí zkouškou časem.

|O společnosti Ricoh|

Ricoh podporuje digitální pracoviště pomocí inovativních technologií a služeb, které umožňují chytřejší práci odkudkoliv.

Se znalostmi a organizačními schopnostmi získanými během své 85leté historie je Ricoh předním poskytovatelem digitálních služeb, správy informací a tiskových a zobrazovacích řešení navržených pro podporu digitální transformace a optimalizaci výkonnosti firem.

Společnost Ricoh Group se sídlem v Tokiu má pobočky po celém světě a její produkty a služby jsou nyní k dispozici zákazníkům v přibližně 200 zemích a regionech. Ve fiskálním roce končícím březnem 2022 měla skupina Ricoh celosvětové tržby ve výši 1 758 miliard jenů (cca 14,5 miliard USD).

Pro další informace navštivte www.ricoh.cz.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv uváděné názvy produktů jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných společností.

Kontakt pro média:

RICOH Czech Republic s.r.o.

E-mail: marcom@ricoh.cz 

Mobile: +420 702 245 128