Zaměstnavatelé čelí výzvě „kreativity“, nikoli apatii zaměstnanců
27.10.2022

Zaměstnavatelé čelí výzvě „kreativity“, nikoli apatii zaměstnanců

  • Pouze 4 % zaměstnanců tvrdí, že v práci dělají „nezbytné minimum“, což naznačuje, že problémem není „tichý útlum“, ale nedostatek smysluplné a naplňující práce 
  • 64 % by si práci užilo více, kdyby měli prostor pro kreativní úkoly

Ricoh Europe, Londýn, 27. října 2022 – Nový průzkum zveřejněný společností Ricoh Europe odhaluje, že většina zaměstnanců hledá v práci více podnětů a kreativity, což naznačuje, že zaměstnavatelé musí udělat více pro to, aby jim poskytli práci, která je naplňuje. 

Průzkum provedený pro společnost Ricoh Europe společností Opinium zahrnoval 6 000 zaměstnanců a 1 500 vedoucích pracovníků, napříč Spojeným královstvím, Irskem, Francií, Německem, Itálií, Nizozemskem a Španělskem. Je v rozporu s fenoménem „tichého útlumu“ prezentovaným na sociálních médiích. 82 % zaměstnanců se v práci označuje za "angažované" a 65 % uvádí, že je práce baví.  Navzdory skutečnosti, že se zaměstnanci cítí do jisté míry spokojeni, přetrvává mezi nimi napětí a bariéry, které jim brání být produktivnější a kreativnější. 

Tlak na životní náklady v kombinaci s nedostatečnou spokojeností v práci může zaměstnance přinutit zvážit nové příležitosti. Téměř polovina (44 %) uvedla, že je připravena změnit zaměstnání, pokud se naskytne „vhodná příležitost“. Nicméně velká část společností nebere vážně obavy o pracovní pohodu nebo výši platů, protože 52 % vedoucích pracovníků si myslí, že zaměstnanci by měli být "vděční" za to, že vůbec mají práci. 

Skutečnou výzvou pro zaměstnavatele je najít způsob, jak poskytnout kreativnější a uspokojivější práci, která bude pozitivním přínosem pro jejich společnost, namísto zatěžování zaměstnanců opakovanými, náročnými nebo administrativními úkoly. Zaměření se na zkušenosti zaměstnanců s využitím spolehlivých technologií, jako je automatizace, by mohlo být součástí řešení, které pomůže osvobodit zaměstnance od zatěžujících a málo motivujících úkolů.

Téměř dvě pětiny (39 %) pracovního dne zabírá lidem administrativa nebo překonávání technologických překážek, což znamená, že mají méně času soustředit se na projekty, které přinášejí společnosti skutečnou hodnotu. Bez opatření a posunu k zajímavějším činnostem mohou společnosti utlumit motivaci zaměstnanců a jejich a zájem o svou práci. Téměř dvě třetiny (64 %) zaměstnanců tvrdí, že by je práce bavila více, kdyby měli prostor pro kreativní úkoly.  

Správné nastavení strategie hybridní práce je dalším důležitým způsobem, jak mohou zaměstnavatelé pomoci podpořit naplnění a pohodu v práci. Musí najít správnou rovnováhu mezi tím, že jim poskytne svobodu a důvěru k práci na dálku a zároveň poskytne příležitosti pro klíčovou osobní interakci s kolegy. 

Téměř tři čtvrtiny (72 %) zaměstnanců tvrdí, že se rádi učí od ostatních, kteří jsou fyzicky nablízku, zatímco 63 % pracovníků rádo kombinuje práci v kanceláři se společenskými aktivitami, jako jsou setkání s přáteli a návštěvy po práci. Nedostatečné technologie však mohou lidem bránit v návratu do kanceláří a oslabují hodnotu kanceláře jako prostoru pro spolupráci a společenské vztahy. Téměř třetina (29 %) je odrazována od práce, protože je příliš komplikované rezervovat si stůl. 

Nicola Downing, generální ředitelka společnosti Ricoh Europe, říká: „Trend „tichého útlumu“ podnítil diskusi o rovnováze mezi pracovním a soukromým životem a jejích hranicích. Z našeho průzkumu vyplývá, že zaměstnanci se „neodhlašují“, ale chtějí pracovat na projektech, které jsou pro firmu skutečným přínosem. V tak náročném prostředí pro pracovní sílu, s měnícími se pracovními vzorci po pandemii a zuřící krizí životních nákladů je na společnostech, aby našly způsoby, jak podpořit kulturu, v níž jsou uspokojivé způsoby práce a kariérní příležitosti prioritou. To znamená poskytnout nástroje potřebné k odstranění zbytečné administrativy, odstranění neadekvátních systémů a zaměření se na úkoly, které zvyšují laťku.  Společnosti, které nic nedělají, riskují, že se zaměstnanci obrátí jinam.“

Více informací naleznete na https://www.ricoh.cz/.

|O společnosti Ricoh|

Ricoh podporuje digitální pracoviště pomocí inovativních technologií a služeb, které umožňují chytřejší práci odkudkoliv.

Se znalostmi a organizačními schopnostmi získanými během své 85leté historie je Ricoh předním poskytovatelem digitálních služeb, správy informací a tiskových a zobrazovacích řešení navržených pro podporu digitální transformace a optimalizaci výkonnosti firem.

Společnost Ricoh Group se sídlem v Tokiu má pobočky po celém světě a její produkty a služby jsou nyní k dispozici zákazníkům v přibližně 200 zemích a regionech. Ve fiskálním roce končícím březnem 2022 měla skupina Ricoh celosvětové tržby ve výši 1 758 miliard jenů (cca 14,5 miliard USD).

Pro další informace navštivte www.ricoh.cz.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv uváděné názvy produktů jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných společností.

Kontakt pro média:

RICOH Czech Republic s.r.o.

E-mail: marcom@ricoh.cz 

Mobile: +420 702 245 128