Umění a věda, jak vytvořit optimální prostředí v kanceláři

Podniky po celém světě stále vyzývají své zaměstnance, aby se vrátili do kanceláře, protože si uvědomují výhody osobní spolupráce, inovací a kreativity, které přinášejí uspokojení a produktivitu. Nemluvě o finanční zátěži, kterou představují nevyužívané nebo neefektivní kancelářské prostory – z každé 1 britské libry vynaložené na nemovitost může 77 pencí připadnout na nevyužité kancelářské prostory.
Vzhledem k tomu, že docházka do kanceláří v Evropě stále dosahuje pouze 75 % úrovně před pandemií, náš nedávný výzkum ve spolupráci s Centrem pro ekonomický a obchodní výzkum zjistil, že 70 % vedoucích pracovníků firem plánuje v příštích dvou letech zmenšit své kanceláře.
Přes všeobecnou snahu optimalizovat pracoviště je však rozhodně zřejmé, že mnoho podniků se potýká s problémem určit nejlepší přístup, jak splnit očekávání zaměstnanců, měřit úspěch a neustále revidovat a rozvíjet svou strategii v závislosti na změnách obchodních požadavků.
Vedoucí pracovníci správy budov mají nyní přístup k velkému množství údajů o využití, ale je třeba je promítnout do věrohodných poznatků. Skutečnost je taková, že při vytvoření optimálních kancelářských prostor se nejedná jen o samotné fyzické prostory, ale také o to, jak tyto prostory vyhovují vyšším a vyvíjejícím se potřebám zaměstnanců nyní i v budoucnu.
Zde se dozvíte, jak mohou vedoucí pracovníci zařízení zvládnout umění optimalizace kancelářských prostor s využitím vědeckých poznatků založených na datech a zajistit tak pozitivní zkušenost na pracovišti:
1. Využijte poznatky zaměstnanců ke zdokonalení svých nemovitostí
Pro vedoucí pracovníky v oblasti zařízení je důležité přijímat rozhodnutí, která podporují flexibilní práci a cíle ESG, ale bez pochopení toho, jak vaši lidé pracují nejefektivněji, je vaše strategie nepodpoří.
Dobrým místem, kde začít, je shromažďování informací v reálném čase o tom, jak vaši lidé využívají pracovní prostory. Integrovaná řešení založená na datech, jako je Ricoh Spaces, vám mohou poskytnout informace, které potřebujete, včetně těch o využití prostor a chování zaměstnanců.
Získáním těchto zásadních poznatků budete moci vyladit své kancelářské prostory, formulovat nové zásady a přijímat rozhodnutí, která budou prospěšná pro vaše zaměstnance a firmu, a to na základě skutečných potřeb, nikoli na základě předpokladů.
2. Zůstaňte agilní
Skvělé pracoviště by se mělo umět přizpůsobit měnícím se potřebám svých zaměstnanců a zároveň poskytovat živé a konzistentní prostředí na všech místech a kontaktních bodech. Klíčem k dosažení tohoto cíle je poskytnout zaměstnancům a návštěvníkům přehled o pracovišti a jeho zdrojích v reálném čase.
Je zásadně důležité, aby si zaměstnanci mohli předem rezervovat stoly, skříňky, zasedací místnosti a místa v autech, která nejlépe vyhovují jejich potřebám pro daný den. Ať už jde například o spojení s určitými lidmi, možnost mít klidný pracovní prostor nebo potřebu spolupracovat ve velké skupině. Tento přehled dává zaměstnancům možnost plánovat si své dny tak, aby dosáhli maximální produktivity, zapojení a pocitu naplnění.
Pokud máte tento přístup, znamená to, že můžete sledovat data v průběhu času a podle potřeby je přizpůsobovat tomu, jak vaši lidé prostory využívají.
3. Maximálně využívejte chytré technologie
Chytré technologie existují proto, aby zlepšily zkušenost zaměstnanců a usnadnily jim přístup k nim. Vysoce kvalitní videokonferenční řešení umožňují týmům spolupracovat odkudkoli, kde jim to nejlépe vyhovuje, a nabízejí spravedlivé řešení pro ty, kteří se připojují na dálku.
Inovativní technologie slouží také ke zvýšení výhod, které kancelář přináší. Vezměme si jako příklad faktory prostředí: teplota i složení vzduchu mohou mít velký vliv na koncentraci a pohodlí v kanceláři. Využitím inovativních technologií, jako jsou teplotní čidla a snímače kvality vzduchu, je můžete pro své zaměstnance optimalizovat.
Pro vedoucí pracovníky správy budov, kteří musí zvážit optimální uspořádání kanceláří a prostředí, jsou chytré technologie důležitým nástrojem pro zlepšení pracovního prostředí, což může podpořit získávání a udržení talentů.
Vytváření mistrovského díla
Přestože za rozhodnutí o nemovitostech jsou v konečném důsledku zodpovědní vedoucí pracovníci oddělení správy budov, optimalizované kancelářské prostory přesahují kompetence jednotlivých oddělení. Místo toho by prostředí na pracovišti mělo být od samého začátku výsledkem spolupráce napříč mezi jednotlivými odděleními s podporou a souhlasem pracovníků na vyšších pozicích.
Poznatky a údaje získané od zaměstnanců by měly být sdíleny napříč odděleními, včetně IT, financí a lidských zdrojů, aby bylo možné neustále identifikovat oblasti, které je třeba zlepšit. Využitím vědeckých poznatků o datech a jejich spojením s uměním dobře navržených prostor můžete vytvořit skutečně výjimečné pracoviště, které umožní zaměstnancům odvádět co nejlepší práci a zároveň dosáhnout vašich cílů v oblasti ESG.
Chcete-li se dozvědět více o optimalizaci kancelářských prostor, přečtěte si nejnovějšího průvodce společnosti Ricoh: [ODKAZ].


Edward Hamilton
VP & General Manager, Communication Services at Ricoh Europe
Spojme se
Obraťte se na odborníka společnosti Ricoh
Proměňte své pracoviště pomocí řízených tiskových a automatizačních služeb Ricoh.
Zvyšte efektivitu, snižte náklady a urychlete svou cestu k digitální transformaci.