Kategorie

Bez investic do inovací hrozí třetině malých a středních evropských firem do roku 2020 krach

Praha, 16. října 2018 – Malým a středním firmám (MSP) v Evropě hrozí, že padnou za oběť digitálnímu zvratu, regulačním nařízením a ekonomickým změnám, které zásadně mění strukturu a organizaci jejich trhů.

Podle nového průzkumu, který si nechala zpracovat společnost Ricoh Europe, 34 % z 3 300 dotazovaných lídrů SMB z
23 zemí uvedlo, že do roku 2020 budou nuceni ukončit podnikání, pokud nebudou v reakci na tyto změny investovat do inovací.

Malé a střední firmy, z nich 56 % se snaží zvyšovat svůj zisk a 54 % rozšiřuje sovu činnost, musí být připraveny zpochybnit tradiční představy o růstu. Přestože 92 % respondentů uznává, že digitální zvrat již nyní ovlivňuje jejich odvětví, 59 % z nich ještě není schopno využít jeho výhod. Navíc čtvrtina firem předpokládá, že během dvou let nebude schopna rychle reagovat na změny vládních nařízení a 20 % na růst v oblasti robotizace.

David Mills, generální ředitel společnosti Ricoh Europe, řekl: „Tento výzkum je něco jako budíček, ale dobrá zpráva je, že vedoucí představitelé MSP si probíhající změny na svých trzích a potřebu inovovat velmi dobře uvědomují. Nyní je čas začít jednat proaktivně a postavit se digitálnímu rozvratu čelem. Všechny firmy, které podcení přípravu a nepřizpůsobí své procesy a strategie, riskují svou budoucnost a ponechávají její vývoj otevřený náhodě.“

Výzkum odhalil tři klíčové oblasti, na které by se měly MSP zaměřit a uplatňovat v nich nové technologie:

 

1.    MSP musí vytvářet užší vztahy se zákazníky a za pomocí technologií informovat o vývoji produktů a služeb a zprostředkovávat je – 54 % respondentů si uvědomuje, že potřebují rozvíjet probíhající vztahy se svými zákazníky

2.    MSP musí používat na pracovištích inteligentnější technologie, a tak změnit pracovní procesy, zvyšovat svou pohotovost, rychlost a efektivitu – 74 % vedoucích pracovníků říká, že technologie přispívají jejich schopnosti inovovat firmu

3.    MSP musí podporovat plný potenciál talentovaných jednotlivců pomocí technologií, které zaměstnance povzbuzují k větší samostatnosti, odpovědnosti a rozvíjejí tvůrčí myšlení – 42 % respondentů chce rozvíjet bezpečné prostředí, kde si prakticky ověří, zda jsou nápady zaměstnanců úspěšné

„Spolupracujeme s malými a středními firmami v celé Evropě, které si již uvědomují přínos inovací v novém světle, ať už se jedná o zeštíhlení činností při zavádění nových produktů na trh, a tím pádem zkrácení jejich průběhu na poloviční dobu. Využívání cloudových služeb v zájmu zrychlení podnikových procesů nebo experimentování s novými prostředky, jak zapojit zákazníky a zaměstnance.“ uzavírá Mills

 

Máte-li zájem o další informace, navštivte naše stránky www.ricoh-europe.com/thoughtleadership.

 

O společnosti Ricoh

Ricoh svými inovativními technologiemi a službami podporuje a rozvíjí digitální pracoviště a umožňuje tak lidem efektivnější a lepší práci. Již více než 80 let společnost Ricoh inspiruje k inovacím a je významným dodavatelem systémů pro řízení dokumentů, IT služeb, řešení pro komerční a produkční tisk, digitálních kamer, fotoaparátů a produkčních zařízení.

Skupina Ricoh, s hlavním sídlem v Tokiu, působí přibližně ve 200 zemích a regionech na světě. Na konci fiskálního roku v březnu 2018 dosáhla Skupina Ricoh celosvětového obratu ve výši 2 063 miliard jenů (přibližně 19,4 miliardy USD).

 

www.ricoh.cz , www.ricoh.sk

 

Kontakt pro média:

Eliška Kačerová

E-mail: eliska.kacerova@ricoh.cz     

Mobile: +420 604 297 454

Porovnání produktů - počet produktů k porovnání: 0SkrýtOdstranit vše

Vyberte až 3 výrobky, které si přejete porovnat.

Copyright 2018 Ricoh. Všechna práva vyhrazena.

×