Bez investic do inovací hrozí třetině malých a středních evropských firem do roku 2020 krach
16.10.2018

Bez investic do inovací hrozí třetině malých a středních evropských firem do roku 2020 krach

Praha, 16. října 2018 – Malým a středním firmám (MSP) v Evropě hrozí, že padnou za oběť digitálnímu zvratu, regulačním nařízením a ekonomickým změnám, které zásadně mění strukturu a organizaci jejich trhů.
SMB

Podle nového průzkumu, který si nechala zpracovat společnost Ricoh Europe, 34 % z 3 300 dotazovaných lídrů SMB z 23 zemí uvedlo, že do roku 2020 budou nuceni ukončit podnikání, pokud nebudou v reakci na tyto změny investovat do inovací.

Malé a střední firmy, z nich 56 % se snaží zvyšovat svůj zisk a 54 % rozšiřuje sovu činnost, musí být připraveny zpochybnit tradiční představy o růstu. Přestože 92 % respondentů uznává, že digitální zvrat již nyní ovlivňuje jejich odvětví, 59 % z nich ještě není schopno využít jeho výhod. Navíc čtvrtina firem předpokládá, že během dvou let nebude schopna rychle reagovat na změny vládních nařízení a 20 % na růst v oblasti robotizace.
David Mills, generální ředitel společnosti Ricoh Europe, řekl: „Tento výzkum je něco jako budíček, ale dobrá zpráva je, že vedoucí představitelé MSP si probíhající změny na svých trzích a potřebu inovovat velmi dobře uvědomují. Nyní je čas začít jednat proaktivně a postavit se digitálnímu rozvratu čelem. Všechny firmy, které podcení přípravu a nepřizpůsobí své procesy a strategie, riskují svou budoucnost a ponechávají její vývoj otevřený náhodě.“
Výzkum odhalil tři klíčové oblasti, na které by se měly MSP zaměřit a uplatňovat v nich nové technologie:
  1. MSP musí vytvářet užší vztahy se zákazníky a za pomocí technologií informovat o vývoji produktů a služeb a zprostředkovávat je – 54 % respondentů si uvědomuje, že potřebují rozvíjet probíhající vztahy se svými zákazníky
  2. MSP musí používat na pracovištích inteligentnější technologie, a tak změnit pracovní procesy, zvyšovat svou pohotovost, rychlost a efektivitu – 74 % vedoucích pracovníků říká, že technologie přispívají jejich schopnosti inovovat firmu
  3. MSP musí podporovat plný potenciál talentovaných jednotlivců pomocí technologií, které zaměstnance povzbuzují k větší samostatnosti, odpovědnosti a rozvíjejí tvůrčí myšlení – 42 % respondentů chce rozvíjet bezpečné prostředí, kde si prakticky ověří, zda jsou nápady zaměstnanců úspěšné
„Spolupracujeme s malými a středními firmami v celé Evropě, které si již uvědomují přínos inovací v novém světle, ať už se jedná o zeštíhlení činností při zavádění nových produktů na trh, a tím pádem zkrácení jejich průběhu na poloviční dobu. Využívání cloudových služeb v zájmu zrychlení podnikových procesů nebo experimentování s novými prostředky, jak zapojit zákazníky a zaměstnance.“ uzavírá Mills
Máte-li zájem o další informace, navštivte naše stránky www.ricoh-europe.com/thoughtleadership.

|O společnosti Ricoh|

Ricoh podporuje digitální pracoviště pomocí inovativních technologií a služeb, které umožňují chytřejší práci odkudkoliv.

Se znalostmi a organizačními schopnostmi získanými během své 85leté historie je Ricoh předním poskytovatelem digitálních služeb, správy informací a tiskových a zobrazovacích řešení navržených pro podporu digitální transformace a optimalizaci výkonnosti firem.

Společnost Ricoh Group se sídlem v Tokiu má pobočky po celém světě a její produkty a služby jsou nyní k dispozici zákazníkům v přibližně 200 zemích a regionech. Ve fiskálním roce končícím březnem 2022 měla skupina Ricoh celosvětové tržby ve výši 1 758 miliard jenů (cca 14,5 miliard USD).

Pro další informace navštivte www.ricoh.cz.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv uváděné názvy produktů jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných společností.

Kontakt pro média:

RICOH Czech Republic s.r.o.

E-mail: marcom@ricoh.cz 

Mobile: +420 702 245 128