Zásady pro soubory cookie

Ricoh ke zdokonalování tohoto webu využívá nástroje na shromažďování dat, například soubory cookie. Chcete-li zjistit, jak lze tato nastavení změnit, a získat další informace o souborech cookie, klikněte sem.

Není třeba truchlit po kancelářích

David Mills, CEO, Ricoh Europe

Ricoh Europe, Londýn, 16. července 2020 – “Žádné pracoviště není kompletní bez místa na zdřímnutí.[1] To jsou slova ředitele Google pro správu nemovitostí a pracovišť, která řekl v roce 2013. Tehdy bylo spaní v kanceláři nedílnou součástí vize společnosti Google pro budoucnost práce. Chtěli, aby lidé trávili veškerý svůj čas v kanceláři.

I když existují výzkumy, které podporují výhody krátkých šlofíků pro doplnění energie, myšlenka strávit celý den v kanceláři se vytratila. Existují dokonce důkazy o tom, že práce na dálku v důsledku pandemie způsobí 50% pokles poptávky po kancelářských prostorech.[2]

Je to tedy začátek konce práce z kanceláře? Rozhodně ne.

Úspěšná pracoviště budou muset zapomenout na staré způsoby práce a přijmout nový, smíšený přístup. Jednoduše řečeno, je čas, aby se pracoviště změnila. Zde je návod:

Toto není sbohem

Mnoho z nás, včetně mě, si zamilovalo práci z domácího prostředí, když se vše zavřelo a my museli zůstat doma. Ale i když mi nechybělo dojíždění, chybělo mi potkávání se s kolegy tváří v tvář v kanceláři.

Možná může být překvapení, že zrovna mladší generace měla problémy adaptovat se na práci mimo kancelář. Devět z deseti pracovníků patřící ke generaci Z uvedlo, že měli během pandemie potíže pracovat celý den z domova. Hlavní příčinou tohoto pocitu jsou pocity izolace a osamělosti. [3] To dává smysl, když uvážíme, že mnoho pracovníků z generace Y (a starších) žije se svými rodinami – takže více času stráveného doma je pro ně spíše pozitivní zážitek.

Existuje nesčetné množství dalších důvodů, proč dělá lidem problém přizpůsobit se – od nekonzistentní komunikace s kolegy až po nutnost používání nových technologií. Ne každý zaměstnanec si přirozeně užívá práci z domova. Někteří lidé jsou více produktivní v kanceláři obklopeni kolegy. A je to v pořádku. Někteří lidé si užívají neformální setkání, rozhovory při kávě a obecný rozruch kolem svých spolupracovníků. Motivuje je to.

Není třeba truchlit po kancelářích

Malé a bezpečné pracovní prostory pro spolupráci

Prostory, které firmy svým zaměstnancům poskytují, se budou muset změnit. Přichází na řadu kombinovaná práce. Budoucí pracovní prostředí s největší pravděpodobností nabídne kombinaci kanceláře, podporované jinými flexibilními a vzdálenými pracovišti.

Tato kombinace pracovních míst bude vyžadovat několik změn. Vzhledem k tomu, že pracovníci očekávají zachování flexibility, kterou získali během karantény, musí se manažeři snažit umožnit práci odkudkoliv. Musí se také více investovat do ochrany zaměstnanců. Řešení má mnoho podob – funkce okamžitého chatu a interaktivní obrazovky jsou dvě rychlá opatření, která umožňují pracovníkům komunikovat rychlým a bezkontaktním způsobem.

Termovizní kamery se pravděpodobně stanou také součástí pracovišť. Zobrazují tepelnou mapu dané oblasti. Jsou schopné určit tělesnou teplotu lidí a jednou provždy vyřešit neshody ohledně nastavení klimatizace v kanceláři.

Myšlenky na závěr

Hlavní pointa je, že firmy musí být proaktivní a musí pružně reagovat. To znamená vybavit zaměstnance správnými nástroji a procesy, aby se mohli spojit, být produktivní a dynamičtí.

Manažeři musí také rozvíjet pocit týmové jednoty mezi kolegy, kteří spolupracují na dálku. Je to obtížné, když všichni nejsou ve stejné místnosti, ale je to rozhodně proveditelné.

Zjistěte zde, jak vám Ricoh může pomoci vytvořit inteligentní a bezpečné pracoviště.

[1]https://www.cbsnews.com/news/inside-google-workplaces-from-perks-to-nap-pods/

[2]https://www.fmj.co.uk/unused-office-space-in-the-uk-almost-50-times-larger-than-londons-o2-arena/

[3]https://www.computerweekly.com/news/252482375/Coronavirus-young-employees-struggle-with-remote-working

|O společnosti Ricoh|

Ricoh svými inovativními technologiemi a službami podporuje a rozvíjí digitální pracoviště a umožňuje tak lidem efektivnější a lepší práci. Už víc než 80 let společnost Ricoh inspiruje k inovacím a je významným dodavatelem systémů pro řízení a správu dokumentů, IT služeb, komunikačních služeb, řešení pro komerční a produkční tisk, digitálních kamer, fotoaparátů a průmyslových systémů.

Skupina Ricoh, s hlavním sídlem v Tokiu působí přibližně v 200 zemích a regionech na světě. Na konci fiskálního roku 2020 dosáhla Skupina Ricoh celosvětový obrat ve výši 2 008 miliard jenů (přibližně 18,5 miliard USD).

© 2020 RICOH COMPANY, LTD. Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv uváděné názvy produktů jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných společností.