Povědomí o nových technologiích ve firmách je stále nízké
12.10.2017

Povědomí o nových technologiích ve firmách je stále nízké

Praha, 12. října, 2017 – Evropští zaměstnanci by pro svou práci uvítali pokročilejší digitální technologie, ale přiznávají, že k jejich efektivnímu využití jim chybí znalosti a dovednosti, jak vyplynulo z průzkumu, který zadala společnost Ricoh Europe.

Přes dvě třetiny pracujících žádá po svých zaměstnavatelích rozsáhlejší školení ve využití digitálních technologií.
awareness of new technologies
Téměř 40 % ze 3 600 zaměstnanců v průzkumu uvedlo, že nedostatek znalostí a dovedností jim brání v efektivním využití nových pokročilých technologií. 67 % respondentů by si přálo, aby zaměstnavatelé kladli větší důraz na školení, přičemž jen 27 % se domnívá, že jejich společnost investuje do školení přiměřenou částku.

„V Evropě vládne velký poprask kolem digitalizace a jejího dopadu na zvyšování produktivity. A přestože umělá inteligence a automatizace mění způsob naší práce, nedostatečné proškolení zaměstnanců prudce snižuje návratnost investic. Firmy musí mít na zřeteli i konkrétní lidi, kteří budou nově zaváděné technologie používat. Společnosti, který nepodporuje své zaměstnance v rozvoji náležitých znalostí, nepomůže žádná částka vydaná za infrastrukturu, jakkoli je vysoká.“ komentuje Stephen Palmer, CEO Ricoh Czech Republic & Ricoh Slovakia.

Až 34 % z dotázaných zaměstnanců uvedlo, že se stále cítí nedostatečně proškoleno ke správnému používání dokonce tak běžného softwaru nebo hardwaru, jako jsou sady Microsoft Office, multifunkční tiskárny nebo počítače, natož potom pro práci s novějšími technologiemi, jako je složitá automatizace procesů.

Kromě toho se projevují obavy z rostoucí generační propasti. Celkem 70 % zaměstnanců souhlasí s tvrzením, že mladší zaměstnanci jsou pro práci s novými technologiemi způsobilejší. V důsledku toho se 33 % zaměstnanců obává, že brzy přijdou o práci.

„Navzdory novinovým titulkům, které hlásají, že budou nahrazeni roboty, vidí evropští zaměstnanci technologie jako cestu k tomu, jak odvádět práci s vyšší hodnotou. Nikoli jako něco, co je nahradí. Zvyšování sebedůvěry pracovníků ve využití nových technologií však není univerzální řešení. Úspěšná digitalizace pracovišť vyžaduje různé znalosti a dovednosti a musí být zajištěna řada potřeb. Zapojení zaměstnanců v každém kroku tohoto procesu je proto zásadní,“ dodává Palmer.

|O společnosti Ricoh|

Ricoh podporuje digitální pracoviště pomocí inovativních technologií a služeb, které umožňují chytřejší práci odkudkoliv.

Se znalostmi a organizačními schopnostmi získanými během své 85leté historie je Ricoh předním poskytovatelem digitálních služeb, správy informací a tiskových a zobrazovacích řešení navržených pro podporu digitální transformace a optimalizaci výkonnosti firem.

Společnost Ricoh Group se sídlem v Tokiu má pobočky po celém světě a její produkty a služby jsou nyní k dispozici zákazníkům v přibližně 200 zemích a regionech. Ve fiskálním roce končícím březnem 2022 měla skupina Ricoh celosvětové tržby ve výši 1 758 miliard jenů (cca 14,5 miliard USD).

Pro další informace navštivte www.ricoh.cz.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv uváděné názvy produktů jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných společností.

Kontakt pro média:

RICOH Czech Republic s.r.o.

E-mail: marcom@ricoh.cz 

Mobile: +420 702 245 128