Proč byl rok 2021 rokem zodpovědného podnikání
04.01.2022

Proč byl rok 2021 rokem zodpovědného podnikání

David Mills, CEO Ricoh Europe

Ricoh Europe, Londýn, 4. ledna 2022 – Kdysi bylo sázení stromů, sdílení cest autem či informátorství efektním začátkem i koncem nejzodpovědnějších podnikatelských principů. I když je myšlenka dobrá, v dnešním světě podnikání spoléhat výlučně na tento typ aktivit při prokazování své etiky a integrity je jako schovávat se pod deštník během hurikánu.

Proč byl rok 2021 rokem zodpovědného podnikání

Nastal věk mnoha činů: Zákon o moderním otroctví, zaměřený na rozdíly v odměňování žen a mužů i s prokazatelnými závazky k diverzitě na pracovišti, patří jen k některým z nich. Na ramena lídrů tak spadá povinnost zajistit, že každý aspekt a činnost prokáže skutečnou zodpovědnost firmy.  

Myslím si, že v tomto byl rok 2021 přelomový.

Přetrvávající dopady pandemie a události jako COP26 v tom sehrály nemalou roli. Mezitím nabrala očekávání klientů nové rozměry. Podmínky na trhu se v rámci jednotlivých odvětví ukázaly (a stále se ukazují) jako velmi náročné vzhledem k prodlužování času dodávek a enormně rostoucí požadavky na bezkontaktní přebírání zboží. Lídři se tak dostali pod drobnohled, jak ochránit svou společnost, klienty i personál.

Ještě v roce 2018 náš globální generální ředitel Jake Yamashita v rámci svého projevu na Climate Week v New Yorku řekl: „Společnosti budou v budoucnu hodnoceny nejen podle jejich finanční výkonnosti, ale také podle té nefinanční a jejich přínosu k řešení sociálních výzev.“

A jeho předpověď se nepochybně začíná stávat skutečností!

Stanovení jasných cílů v oblasti životního prostředí, sociálních otázek a otázek správy a řízení (ESG) stanoví strategickou koncepci pro odpovědné podnikání. Společnosti tak mohou měřit jejich vliv na to, jak se chovají k planetě, jak se navzájem ovlivňují s ostatními a jak se chovají.

Ve společnosti Ricoh se řídíme celosvětově stanovenými cíli ESG, které hodnotí určený výbor. Díky tomu se na globální úrovni vyššího managementu vedou pravidelné diskuse o střednědobých až dlouhodobých problémech v oblastech souvisejících s ESG. Cíle stanovené pro tento účel se staly nedílnou součástí naší strategie řízení. To vše podporuje náš záměr dosáhnout vyváženého přístupu ve všech třech oblastech – životního prostředí, sociálních otázek a správy a řízení, pokračujíc v plánování cílů pro rok 2025 na národní a regionální úrovni.

Při zlepšení výkonu ESG může být obtížné rozeznat, kde začít. Ironií je, že lídři často, aniž si to uvědomují, zavádějí technologie, které nejenže dělají život mnohem jednodušším, ale snižují tím i dopad na životní prostředí. To zahrnuje nasazení cloudové technologie, hybridní práce a řešení velkých a složitých datových souborů. Mají mnoho společných znaků – v neposlední řadě schopnost zlepšit energetickou účinnost při získávání údajů relevantních pro vykazování ESG.

Trik spočívá v zavedení holistického přístupu k ESG a přemýšlení o vlivu na trojici rozhodujících výsledných faktorů: lidi, planetu a zisk. Začíná to identifikací materiálních otázek a upřednostňování těch, které jsou pro vaši společnost a zúčastněné strany nejdůležitější. Pak je to už jen o určení struktury ESG, měření výkonu v porovnání s uznávanými průmyslovými rámci a implementaci transparentního reportingu.

Ve společnosti Ricoh víme, že náš přístup funguje. Už druhý rok po sobě jsme si vysloužili uznání zařazením se do Dow Jones Sustainability World Index, jednoho z předních světových indexů pro ESG. Také jsme byli zařazení do seznamu CDP na „A list“ mezi lídry v oblasti klimatických opatření.

Navzdory těmto a dalším oceněním víme, že máme před sebou ještě spoustu práce. Ale bude snazší dosáhnout toho s takovými pevnými základy. Pomáhá i to, že rok 2021 byl rokem, který předefinoval zodpovědné podnikání.

Zdroj: David Mills, CEO Ricoh Europe, LinkedIn

|O společnosti Ricoh|

Ricoh podporuje digitální pracoviště pomocí inovativních technologií a služeb, které umožňují chytřejší práci odkudkoliv.

Se znalostmi a organizačními schopnostmi získanými během své 85leté historie je Ricoh předním poskytovatelem digitálních služeb, správy informací a tiskových a zobrazovacích řešení navržených pro podporu digitální transformace a optimalizaci výkonnosti firem.

Společnost Ricoh Group se sídlem v Tokiu má pobočky po celém světě a její produkty a služby jsou nyní k dispozici zákazníkům v přibližně 200 zemích a regionech. Ve fiskálním roce končícím březnem 2022 měla skupina Ricoh celosvětové tržby ve výši 1 758 miliard jenů (cca 14,5 miliard USD).

Pro další informace navštivte www.ricoh.cz.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv uváděné názvy produktů jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných společností.

Kontakt pro média:

RICOH Czech Republic s.r.o.

E-mail: marcom@ricoh.cz 

Mobile: +420 702 245 128