Proč je Mezinárodní den žen připomenutím dlouhé cesty, která nás ještě čeká (a kterou musíme překonat)
Nicola Downing, COO Ricoh Europe
Ricoh Europe, Londýn, 15. února 2022 – Pokud nás uplynulé dva roky něco naučily, tak je to skutečnost, že předpovědět budoucnost je nemožné. Avšak jednou věcí si můžeme být jisti, a to že Mezinárodní den žen bude znovu mimořádně důležitou událostí.
Jeho letošním tématem je „Break the Bias“ (prolomte předsudky) – což je výzva pro všechny, aby pomohli vytvořit prostředí, ve kterém je rozdílnost vzácná, oslavovaná a rovnocennost žen je nepopiratelnou realitou.

Zaujatost může ovlivnit každého z nás. Pravdou je, že bez různorodé pracovní síly se společnosti vystavují riziku, že na věci nahlížejí jen z velmi omezené perspektivy. To nepomáhá nikomu v žádném směru. Během 8. března budeme v Ricoh Europe organizovat interní virtuální akci pro kolegy z celého regionu. Budeme diskutovat o tématu nevědomé zaujatosti, včetně jejího potenciálního vlivu na kariérní postup a omezování přesvědčení, a také o tom, jak důležité je být skutečně sám sebou. Předtím, než se náš personál zúčastní části diskuse zaměřené na nejčastější otázky, vyslechne si zkušenosti a názory různých řečníků.
Zatímco Mezinárodní den žen je nejlogičtějším datem, kdy je třeba upozornit na statistiky
a obecný stav genderové nerovnosti, je to také ideální čas na oslavu dosaženého pokroku. Dobrá práce se určitě vyplácí. Vidíme více žen ve správních radách, tedy v oblasti, v níž tradičně dominovali muži, jakož i nárůst pracovních možností pro ženy pro další postup
v obchodní hierarchii. Současně se zmenšují i rozdíly v pracovním ohodnocení. Přestože bych si přála, aby se věci děly rychleji, problém spočívá v tom, že to je jako kdybych chtěla otočit řítící se kamion s ladností baletky.
Změna tohoto rozsahu je povětšinou výsledkem neúnavné práce, které předchází dlouhá cesta plná odhodlání. Vzácně je okamžitá a radikální. Potenciál toho, co si myslíme, říkáme
a děláme však zůstává a má dominový efekt, ze kterého mají užitek všichni. A to musíme využít všichni.
Ve společnosti Ricoh Europe máme řadu opatření a iniciativ na podporu rovnosti žen a mužů
a posílení postavení žen na pracovišti. Patří sem:
- Vytvoření fóra EMEA Women's Leadership Forum, které spojuje více než 90 členek s cílem rozvíjet kontakty a usnadňovat spolupráci
- Zřízení poradní rady pro diverzitu a inkluzi – Diversity and Inclusion Advisory Council, aby správní radě poradila ohledně osvědčených postupů a současných přístupů
- Pokračování našeho programu zaměřeného na ženy ve vedení, určený k budování sítě budoucích efektivních obchodních lídrů
- Přetrvávající rozvoj našeho programu mentoringu žen, vytvořeného na podporu rozvoje osobních dovedností chráněnkyň, jakož i podporu sdílení odborných znalostí a vlastních názorů s mentory (muži i ženami)
- Plánované cvičení shromažďování údajů o rozmanitosti a inkluzi, na kterém budou zaměstnanci požádáni o dobrovolné poskytnutí údajů, aby nám pomohli zjistit, kde máme nedostatečné zastoupení, proč je tomu tak a jak se můžeme zlepšit
- Podpůrná politika mateřské a otcovské dovolené
- Umístění cílů OSN udržitelného rozvoje (SDG) do centra strategie našeho podnikání, včetně pátého bodu „dosáhnout rovnost pohlaví a posílit postavení všech žen a dívek“.
Jedním z nedávných osobních úspěchů bylo vidět ne méně než 20 našich neuvěřitelných kolegyň postoupit do finále European Women in Sales Awards. Fantastický a zasloužený úspěch pro každou z nich!
V boji za rovnost pohlaví nás čeká ještě dlouhá cesta. Ale pamatujme, že každým dnem podnikáme kroky k dosažení cíle. A to bychom měli všichni slavit.
|O společnosti Ricoh|
Ricoh podporuje digitální pracoviště pomocí inovativních technologií a služeb, které umožňují chytřejší práci odkudkoliv.
Se znalostmi a organizačními schopnostmi získanými během své 85leté historie je Ricoh předním poskytovatelem digitálních služeb, správy informací a tiskových a zobrazovacích řešení navržených pro podporu digitální transformace a optimalizaci výkonnosti firem.
Společnost Ricoh Group se sídlem v Tokiu má pobočky po celém světě a její produkty a služby jsou nyní k dispozici zákazníkům v přibližně 200 zemích a regionech. Ve fiskálním roce končícím březnem 2022 měla skupina Ricoh celosvětové tržby ve výši 1 758 miliard jenů (cca 14,5 miliard USD).
Pro další informace navštivte www.ricoh.cz.
© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv uváděné názvy produktů jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných společností.
Kontakt pro média:
RICOH Czech Republic s.r.o.
E-mail: marcom@ricoh.cz
Mobile: +420 702 245 128