PayPal, Yamahu Motor a Amazon považují spotřebitelé za špičku v zákaznických vztazích ukázal průzkum “Tři R” společnosti Ricoh
Společnost Ricoh Europe navrhla rating “Tři R”, v němž spotřebitelé hodnotí, jak značky budují kvalitní vztah se zákazníkem před nákupem (Reach), během něj (Respond) a po něm (Retain). Ze značek orientovaných na spotřebitele, které působí v Evropě [1], jsou ve všech třech fázích nákupu považovány za nejlepší:
1. PayPal | 11. Walt Disney |
2. Yamaha Motor | 12. BMW Group |
3. Amazon.com | 13. H&M |
4. Apple | 14. Marks & Spencer |
5. Samsung Electronics | 14. Nokia |
6. Adidas | 14. Carrefour |
7. eBay | 16. Philips |
7. Microsoft | 16. Pandora |
7. Alphabet (Google) | 18. Siemens |
10. Sony | 19. Facebook |
Podle průzkumu by 57 % spotřebitelů utrácelo více za značky, u nichž cítí, že si jich cení, což dále zdůrazňuje potřebu, aby s nimi firmy komunikovaly v osobnějším duchu zakázkových služeb.
"Spotřebitelé chápou značky s hodnocením „Tři R“ (Triple R brands) jako špičkové hráče v daném oboru, pokud jde o rychlost a služby na zakázku. K tomu, aby zákazníkům poskytovaly, co žádají, mají tyto firmy optimalizované vnitřní procesy a využívají správné technologie. Z průzkumu, který jsme provedli, také vyplývá, že padesát sedm procent zákazníků by utrácelo víc za značky, u nichž se cítí jako vážení zákazníci. To potvrzuje fakt, že udržitelný rozvoj podnikání je nepochybně úzce spojen s usnadněním vzájemné komunikace a s tím, že se zákazníci budou cítit vážení.” řekl David Mills, CEO, společnosti Ricoh Europe.
Podle spotřebitelů mají značky přehodnotit, kam je nutné napřít pozornost s ohledem na potřeby zákazníků. 50 % respondentů se domnívá, že značky se o zákazníky nejvíce starají před nákupem, 59 % si myslí, že značky mají zájem spíše o peníze, než o úroveň služeb poskytovaných zákazníkům. A 70 % zákazníků by uvítalo, kdyby značky projevily větší zájem o jejich potřeby během nákupu a po něm.
Mills pokračoval: „Úspěch v digitálním světě závisí na tom, jestli značky využívají správná digitální řešení, aby se přiblížily k zákazníkovi. Časově náročné, zdlouhavé procesy je potřeba automatizovat, aby se zaměstnanci mohli soustředit na úkoly, které povedou ke spokojenosti zákazníků. Tak vzniknou scénáře, v nichž budou spokojení všichni – jak společnosti, tak zákazníci – a takové scénáře povedou k růstu zisku. Vhodné technologie spolu s jednoduššími digitálními procesy jsou nejúčinnějšími nástroji v tomto úsilí o spokojenost a udržení si dnešních spotřebitelů.”
Více na stránkách www.ricoh-europe.com/thoughtleadership.
POZNÁMKA:
Průzkum ve 23 zemích Evropy a v Jihoafrické republice, kterého se zúčastnilo 3600 respondentů z řad spotřebitelů, povedla pro Ricoh společnost Censuswide. Při výzkumu byly použity kvantitativní a kvalitativní metody, které umožnily nahlédnout do přání a představ zákazníků, jak by s nimi firmy měly spolupracovat a jednat v jednotlivých fázích cesty za nákupem. Ricoh udělil známku Tři R (‘Triple R status’) těm značkám, o nichž se evropští zákazníci domnívají, že posouvají hranice ve všech jednotlivých fázích.
- Reach (Dosáhnout) – sami spotřebitelé říkají, že v této fázi si nejvíce cení recenzí a doporučení produktu poskytnutých třetí stranou čili jinými zákazníky
- Respond (Reagovat) – fáze, kdy se spotřebitelé nejvíce zajímají o cenu, poměr hodnota versus peníze, transparentní strategii ohledně dalších nákladů, podmínek a rychlého a snadného nákupního procesu od začátku do konce
- Retain (Udržet) – spotřebitelé si nejvíce považují snadno využitelných věrnostních programů, pobídek k dalšímu nákupu a rychlých reakcí na dotazy
[1] Forbes Global 2000; The World’s Biggest Public Companies
|O společnosti Ricoh|
Ricoh podporuje digitální pracoviště pomocí inovativních technologií a služeb, které umožňují chytřejší práci odkudkoliv.
Se znalostmi a organizačními schopnostmi získanými během své 85leté historie je Ricoh předním poskytovatelem digitálních služeb, správy informací a tiskových a zobrazovacích řešení navržených pro podporu digitální transformace a optimalizaci výkonnosti firem.
Společnost Ricoh Group se sídlem v Tokiu má pobočky po celém světě a její produkty a služby jsou nyní k dispozici zákazníkům v přibližně 200 zemích a regionech. Ve fiskálním roce končícím březnem 2022 měla skupina Ricoh celosvětové tržby ve výši 1 758 miliard jenů (cca 14,5 miliard USD).
Pro další informace navštivte www.ricoh.cz.
© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv uváděné názvy produktů jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných společností.
Kontakt pro média:
RICOH Czech Republic s.r.o.
E-mail: marcom@ricoh.cz
Mobile: +420 702 245 128