Česká značka TWATA tvoří svůj vlastní styl oblečení díky Ricoh technologii
08.10.2018

Česká značka TWATA tvoří svůj vlastní styl oblečení díky Ricoh technologii

Praha, 8. října 2018 – Tisková technologie Direct to garment, kterou Ricoh nedávno uvedl na českém trhu, nachází své uplatnění i v oblasti českého fashion průmyslu.

Nová česká značka oblečení TWATA díky nové tiskárně na textil Ricoh Ri 6000 dokáže tisknout mnohem efektivněji, kvalitněji a za rozumných finančních podmínek.

Tiskárna Ricoh Ri 6000
Tiskárna Ricoh Ri 6000 v prostorách výroby značky TWATA v Brně.

Dva tanečníci street dance se rozhodli, že si vytvoří vlastní značku oblečení a doplňků. Po nějakém testování (ručně šité dresy apod.) zjistili, že je o produkty obrovský zájem a ne jenom mezi tanečníky, sportovci, ale všeobecně o něco nového – jiného co na trhu chybělo. Sehnali si sponzory a začali si vyrábět celé kolekce oblečení.

Aktuálně vlastníme 3D tiskárny, na kterých děláme zipy, knoflíky a další drobné vlastní doplňky. Chceme si ale sami tisknout přímo na látky a materiály a nebýt závislí jenom na dodavatelích textilu. Mít větší pružnost a flexibilitu, stejně tak i přenesení, vytištění a realizaci okamžitého nápadu. Proto hledáme možnosti nejen velkoformátového tisku na textil“, zmiňuje Marek s Jaroslavem, zakladatelé firmy TWATA. 

Řešení společnosti Ricoh

Firma již měla zkušenosti s potiskem textilií od konkurenční značky a hledala vhodnou alternativu. Tiskárna Ri 6000 plně splňovala jejich požadavky na kvalitu tisku, variabilní objem zakázek, jednoduchou obslužnost a personalizaci při nízkých objemech tisku“,popisuje Josef Fleissig, Product Manager společnosti Ricoh.

Kromě vysokého produkčního výkonu tiskárna nabízí možnosti tisknout i menší personalizované zakázky za rozumných finančních podmínek, rychlejší a jednoduší nastavení než je vícestupňový proces nezbytný u analogové technologie a především díky průmyslové piezoelektrické tiskové hlavě Ricoh MH2420 potisk s rozlišením až 600dpi s možností nastavení tisku vysokého detailu. Mimo klasický CMYK lze využít i bílou barvu pro tisk na různobarevné textilie. Díky softwaru AnaRIP, který je dodáván současně s tiskovou technologií, jsou grafické návrhy připraveny a zpracovány během několika sekund. Tiskárna Ri 6000 může tisknout na směsi bavlny a polyesteru a je ideální pro tisk na 100% bavlnu. Nastavením výšky podstavce pomocí laseru až na 5,84 cm může tisknout na mikiny se zipy, potiskovat látku s knoflíky či jinak upravené a designované látky. Fixace barevného potisku probíhá pomocí tepelného lisu - poté ho lze prát v pračce a nepopraská ani při roztažení látky.

Firma Twata nyní řeší možnost dokoupení HW doplňků k tiskárně Ri 6000 umožňující potisk rukávů, čepic, apod.

|O společnosti Twata|

Dva tanečníci Marek Šmahel a Jaroslav Novák z Brna se rozhodli začít tvořit svůj vlastní styl oblečení. Značka TWATA vznikla v podstatě náhodou, na taneční akci Street Dance Camp. Bylo to první místo, kde se jejich oblečení objevilo. Kluci si na Campu udělali svůj stánek a setkali se s pozitivními ohlasy. Tak vlastně začala myšlenka na vytvoření vlastní firmy s oblečením. Nápad se začal pomalu rozvíjet, v září 2014 začali spravovat prostory pro svoji dílnu. Sehnali si šicí stroje a najali několik švadlenek. Od října se oblečení Twata začalo objevovat na různých festivalech a soutěžích. Sice na to nemají školu, ale to je rozhodně nezastaví. Své modely si navrhují sami.

|O společnosti Ricoh|

Ricoh podporuje digitální pracoviště pomocí inovativních technologií a služeb, které umožňují chytřejší práci odkudkoliv.

Se znalostmi a organizačními schopnostmi získanými během své 85leté historie je Ricoh předním poskytovatelem digitálních služeb, správy informací a tiskových a zobrazovacích řešení navržených pro podporu digitální transformace a optimalizaci výkonnosti firem.

Společnost Ricoh Group se sídlem v Tokiu má pobočky po celém světě a její produkty a služby jsou nyní k dispozici zákazníkům v přibližně 200 zemích a regionech. Ve fiskálním roce končícím březnem 2022 měla skupina Ricoh celosvětové tržby ve výši 1 758 miliard jenů (cca 14,5 miliard USD).

Pro další informace navštivte www.ricoh.cz.

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Všechna práva vyhrazena. Jakékoliv uváděné názvy produktů jsou registrovanými ochrannými známkami příslušných společností.

Kontakt pro média:

RICOH Czech Republic s.r.o.

E-mail: marcom@ricoh.cz 

Mobile: +420 702 245 128