Pracoviště budoucnosti: Jak technologie ovlivňují pracovní prostředí zaměstnanců

Pracoviště budoucnosti: Jak technologie ovlivňují pracovní prostředí zaměstnanců

image

Pracoviště budoucnosti: Jak technologie ovlivňují pracovní prostředí zaměstnanců

Nové způsoby práce vyžadují nové způsoby uvažování o co nejproduktivnějším pracovním prostředí. Zatímco týmy stále více spoléhají na dynamické a flexibilní pracovní prostory, které podporují hybridní práci, tradiční pracoviště se nevyvíjela tak, aby vyhovovala potřebám a očekáváním týkajícím se schůzek, socializace a spolupráce. 
 
S nástupem nové generace mladých lidí, kteří dosud nepoznali svět bez internetu, budou mít společnosti, které pomalu přijímají změny pracovního stylu, problém přilákat a udržet si ty nejefektivnější pracovníky a budou ztrácet na produktivnější konkurenci.
The future workplace

„40 % pracovníků ztrácí až 30 minut denně hledáním prostoru pro spolupráci.“

Proč je spokojenost zaměstnanců důležitá

Podnikatelské přínosy spokojenosti zaměstnanců přesahují rámec pouhého vytváření nejlepších míst pro práci kolegů. Výzkumy ukazují, že spokojení zaměstnanci jsou přibližně o 12 % produktivnějšíi
 
Spokojení zaměstnanci také častěji setrvají v práci pro společnost a pomáhají přilákat ty nejlepší talenty. Navrhování pracoviště podle jejich potřeb jim dává možnost stát se vaším největším přínosem pro dosažení měřitelného a strategického růstu. 

Vytvoření flexibilních prostor, které podporují hybridní práci

Dnes se pracuje kdekoli – doma, ve vlaku, v kanceláři. Výzvou pro management je navrhnout pracoviště, které si zachová to nejlepší z fyzické kanceláře a zkombinuje to nejlepší z práce na dálku.
 
Týmy chtějí mít volnost a flexibilitu, aby si mohly rychle a snadno rezervovat stůl, zasedací místnost nebo zobrazit nadcházející schůzky, ať už jsou v kanceláři, nebo pracují na dálku. Výhody technologií, které tyto procesy umožňují, jsou dvojí. Zaprvé umožňují zaměstnancům spolupracovat nebo být produktivnější, když navštíví kancelář. Zadruhé poskytují managementu jasný přehled o tom, kde a s kým budou zaměstnanci pracovat, takže může management přizpůsobit pracoviště požadavkům daného dne. Propojením a sladěním celé společnosti můžete odstranit veškeré třenice způsobené rozptýlenými týmy a vytvořit pružné pracoviště, které podporuje hybridní práci. 
image

Zjednodušení každodenních úkolů

Průměrný pracovník ve společnosti používá ke každodenní práci 9,4 různých aplikacíii. Přepínání mezi aplikacemi na pracovišti za účelem rezervace zasedacích místností, zajištění příchodu návštěvy nebo navigace po budově zpomaluje produktivitu. Místo aby usnadňovaly pracovní život – k čemuž byly navrženy – zvyšují úroveň stresu při plnění základních úkolů. 
 
Zaměstnanci chtějí přehledné a uživatelsky přívětivé aplikace, které se bez problémů připojí k jejich stávajícím nástrojům. Integrací technologií, které zaměstnanci používají, od e-mailu přes instant messaging až po rezervaci stolů a zasedacích místností. Digitální pracoviště odstraňuje komunikační bariéry a přenáší data a automatizaci do jednoho zdroje. Díky jednomu standardizovanému a uživatelsky přívětivému řešení, které umožňuje rezervovat zasedací místnost nebo stůl cestou do kanceláře, zobrazit půdorysy s dostupností prostor v reálném čase nebo předem rezervovat návštěvy pro rychlé odbavení pomocí QR kódu, se každodenní správa kanceláře stává bezproblémovou.

Optimalizujte své kancelářské prostory

Průměrné pracoviště je využíváno pouze na 35-50 % svého potenciáluiii. Bez znalosti vaší kanceláře a jejího současného využití nelze zjistit, zda děláte správná rozhodnutí a zda dosahujete očekávané návratnosti investic. 
 
Senzorová technologie IoT umožňuje zjistit, jak jsou vaše prostory využívány, takže můžete přijímat úsporná rozhodnutí, například uvolnit nedostatečně využívané prostory, snížit náklady na služby nebo údržbu nebo zlepšit spolupráci úpravou neefektivních způsobů práce. Díky možnosti sledovat rezervovaná a skutečná data získáte skutečnou představu o tom, jak jsou vaše prostory využívány, takže můžete přijmout nezbytná opatření, abyste je využili co nejlépe.
Nathan Thomas

Nathan Thomas

Head of Product, RDx Ricoh Europe

Let’s connect

Talk to a Ricoh expert

Transform your workplace with Ricoh’s Managed Print and Automation Services. 

Boost efficiency, reduce costs, and accelerate your journey towards digital transformation. 

Contact us

Odkazy: